Kirjoittaja Aihe: ... kappas vaan maestroa  (Luettu 18174 kertaa)

Rautalankaa-YES!

Vs: ... kappas vaan maestroa
« Vastaus #45 : 17.08.2020 / 08:48:04 »
Kiitos taas, Speedy :'( Näitä maestron mietteitä on hauska lukea  :-*
- musiikin maailma on suuri ja avara -

speedy

• suomi tanssii ja kitara soi.
« Vastaus #46 : 23.08.2020 / 21:49:31 »
esä hiipuu, rock ei ikinä !
Jaa ja juu. Viikko sairaslomaa vielä tämän silmäni kanssa. Olen ollut  iisisti, en ole nostellut mitään painavaa enkä ole ajanut polkupyörää ja  tämä juuri se on pistänyt hermot reistaamaan. Kyllähän noi meidän  roudarit, Hande ja Eero, reiluina kundeina ehdotti,  että ne olis voinu tehdä sen operaation mulle ihan kaveripohjalta  ilmatteekski takiksessa ku niiltä olis löytyny suht uudet sivuleikkurit  ja kuulema hitsivehkeetkin. Joka tapauksessa homman hoiti Tilkan  silmäsairaala ja HUS. Silmäklinikka nopeasti ja tehokkaasti,  lämmin kiitos siitä. Elo jatkuu ja kohta sotken taas pyörää niin että  sora lentää. Jos tässä kelejä piisaa ja kondis kestää niin teen teille  vielä videon kuinka tsygellä tullaan pihaan aidolla Uuno Turhapuro  tyylillä.
Virus: Näyttää siltä, että jotain keikkoja saatetaan edelleen siirtää, mutta koitetaan tiedottaa ajoissa.
Levyhommista tahdon kertoa, että VV & Agents levystä on tullut  platinalevy ja tämähän minua ilahduttaa oikeasti ja aidosti. Mun kanssa  iloitsee myös Badding, siitä olen varma.
Efektipedaalit Part 2 :  Kuvassa mun himaspedut. Lauta näyttää nyt  tältä, mutta pedaalit vaihtuu viikoittain. Pedalboardin kanssa  säätäminen on hyvää terapiaa kun mieli läikähtelee. Joka toinen hetki  tuntuu, että nyt ripustan pajuun koko paskan ja heitän skitat  ja styrkkarit perään. Seuraavassa hetkessä funtsaan, että ei perkele,  tähän pitää saada se ja se efekti vielä lisää muuten ei svendit kungaa  eikä kundit svengaa. Sellaista se on kuulkaa, pedaalit vaihtuu, ku  poliitikon puheet, mutta tässä rallissa ei kyykytetä  köyhiä eikä nonseerata meikäläisiä. Mulle on muutenkin muodostunut  kuva, etenkin tän viruksen aikana, että me ollaan poliitikkojen ja  vallanpitäjien rostereissa ihan pelkkää paskaporukkaa eikä meillä ole  muuta käyttöä kuin duunata vauhtia tupaan linnankutsujen  jatkoilla. No, kapina on jo sananakin kuollut, että kyllä sinne aina  menijöitä riittää. Rock vaan, veljet hyvät...
Ai juu, pedaalit: Viimeksi kirjoitin säröpolkimista ja muuten tarkistin  paljonko niitä mun lodjuista löytyy, ja luoja nähköön, oli niitä  kakskymmentä.
Mihin perkeleeseen niitä on tollainen määrä tarvittu? Jos en olisi  puhtaan soundin edustaja, vois arvella, onko jossain kohin kusi noussut  päähän.
No onhan se, monestikin. Mutta nyt tuli vastaan erikoisspedu, EF-86  Candybox. Valmistaja Hehku, Pori. Laite perustuu legendaariselle EF-86  putkelle, elikkä laadukkaalle esivahvistukselle olematta kuitenkaan  varsinainen overdrive. Säröttäminenkin onnistuu, mutta  itse miellyin sen tuomaan lisäsävyyn meikäläisen puhtaaseen soundiin.  EF-86 on putki, jota käytetään pääsääntöisesti hienoimmissa HI-FI  putkiesivahvistimissa ja jopa uustuotanto Neumannin U-67 putkimikeissä.  Mun soundiin se tuo lisälämpöä ja ääni ikäänkuin  siirtyy lähemmäs pärstää. Ei kauhean selkeä meriselitys, mutta näin sen  koen.
Meidän A-Marketin oma säröspedu on koeajossa ja esitellään piakkoin. Ja  putkimiehet hoi,  tulossa on myyntiin myös iso valikoima putkia, mm.  putkimikkien rakentajille, mun yli kolmentuhannen putken valikoimista.
Ei muuta, ku usvaa putkeen veljet siskot ! T.esa
Noin, sanoo Saima (meidän sukulaistyttö 1.v.)

(fb lainattu)
"Kun kansi pannaan kiinni, sitten ollaan eläkkeellä"

speedy

« Vastaus #47 : 30.08.2020 / 14:13:59 »
Kiire viikko

Ahoi väki! Tätä kirjoittaessani on 28.8. eli Happy Rokkenroll- levyn virallinen julkaisupäivä ja esikuvani Kajde Westerlundin 75. syntymäpäivä, jos hän vielä eläisi. Ennakkotilauksia on ollut paljon ja siltä näyttää, että on otettava lisäpainos. Kiva kun vanha kunnon rokki kelpaa porukoille. Sitä on myynnissä myös meidän keikoilla samaten kuin uutta EP & MrB T- paitaa. Uusi Agents- paitakin on painossa ja kohta saatavilla, ei muuta ku eläköön kauppa ja merenkulku!

Happy Rokkenrollin tiimoilta oltiin toissailtana Breathlessin kanssa mielenkiinostavassa pitkässä haastattelussa jälleen toimintansa alkavassa Roll FM:ssä. Oli kiva pöristä rokista asiansa osaavien rocktoimittajien kanssa, jotka olivat pedanneet homman vaivojaan säästämättä etsimällä harvinaisia levyjä ja miettimällä hyvät kysymykset. Lähetys tulee ulos cruisinperjantaina 4.9. klo: 20.00-22.00 ja on nimeltään Amerikanakori. Kunnelkaas cruisailessanne tai ihan vaikka himassa iltapäreen valossa.

Viimevuoden VV & Agents julkaisu saavutti platinalevyn rajan. Levyn kävi tuomassa pitkäaikainen levypomoni Gabi Hakanen. Muita vieraita viikolla on ollut Laineen Pekka, jonka levyä väännettiin alkukesästä päät punaisina. Musa on Pekan käsialaa, tuottajana ja miksaajana Toni Liimatta, itse vastasin studioäänityksistä. Vähän soitin myös kitaraa ja ulisutin äänigeneraattoria soundlandscapeihin. Hauska proggis kaikkiaan, Etnomono/Svart julkaisee ja kaupoissa varmaankin talvella. Kämäräisen Timon kanssa soiteltiin kitaroita mun työhuoneella yhtenä päivänä, se on inhottavan taitava soittaja ja osaa skulata myös pianoa valtavan hienosti. Meidän kimppaproggis on vähän jumissa, muttei tässä mikään kiire mihinkään olekkaan, yksi biisi jokatapauksessa valmiina ja lisää tulee ku keretään.

Sain viikolla yllättäen hienon lahjan. Antakaas ku kerron - ajeltiin kaverin kanssa treenaamaan studiolle ja juteltiin sellaisesta tietystä harpsicord soundista, joka esiintyy monilla vanhoilla Topi & Agents levyillä. Kun päästiin pihaan mun puhelin soi, Vanha kunnon Pedro Hietanen soitti ja kysyi, muistanko vielä sen harpsicordin, jota hän soitti meidän vanhoilla levyillä? "Kuule Esa, sä saat sen nyt multa lahjaksi". Istu ja pala, johannytperkele..! Pedro tosiaankin lahjoitti tämän historiallisen soittimen mulle. Muistaako kukaan sitä tikittävää kiipparisoundia Kirkan Hetki Lyö kappaleen alussa tai Ankin Kesä Yön kauniita avaus sointuja. Juu, sama soitin. Se on kulkenut pitkän matkan legendaariselta Alppistudiolta Kulttiksen klitsusta Finnvoxiin ja Pedrolle ja on nyt sitten mun C-Studiolla. Vähän se on ottanut osumaa ja kerännyt pölyä, mutta aion kunnostaa sen tunteella ja kunnioituksella. Kiitos Pedro, olet reilu kaveri.
Nyt en skrivaakkaan enenpää vaan sanon rokkenrol kaikille ja hyviä loppukesän päiviä. EP & MrB seuraavan kerran keikalla 11.9 Järvenpäässä seuraavana päivänä Lahden Sibelius - klubilla. Tulkaa kuulolle !
esa

(fb lainattu)

speedy

« Vastaus #48 : 06.09.2020 / 21:13:25 »
Kone hyyty
Ahoi porukat. Näin kävi että koitin laittaa teille koodia mökiltä käsin,  mutta arvatkaas , kone hyyty. Nämä Mackit on siitä paskoja että kun  niillä alkaa olla kilometrejä, ni niissä ei pelitä enää mikään eikä ne  osaa ottaa enää päivityksiä. Seuraava tietokoneeni  tulee olemaan merkiltään Lada ja mielellään diesel käyttöinen. Tossa  pari kuvaa kuitenkin mun työmaalta, stoorin otsikko tulee olemaan Vanhat  Valokuvat että palataan. Valmiiksi jo kuumottaa ja nolottaa noi fotot,  mutta tiedon jakelua ei saa rajoittaa, elämmehän  demokratiassa.
Kuulolla kaverit
esa

(fblainattu)

speedy

« Vastaus #49 : 13.09.2020 / 14:39:32 »
Ahoi alla !
Alla passagerare oli meidän Britan ja alakerran Marien ekan bändin nimi. Tytöt oli 8v. ja asenteet kohdallaan -  tänään otetaan haltuun Suomi , sitten Eurooppa ja mitäniiton - Aasia, Brittein saaret, Turun saaret ja jenkit tietty. Väistä ja vapise, täältä tulee Bästa Passagerare !
Sain graafikolta takaisin vanhoja valokuviani ,vanhimmat 70-luvun alusta ja sanoisin että jokin samantyylinen asenne munkin naamasta kuvastuu.
Ekaksi pari kuvaa koulubändi ajoilta. Valkoinen Fenderini oli Vantaan toka stratocaster. Se ensimmäinenkin oli mun, natural värinen hieno soitin, mutta sen kaula vääntyi kukkakepiksi ja vaihtui sitten tähän valkoiseen.
Toisessa kuvassa minä ja Eve keikalla espoolaisessa koulussa jota kävin kun Vantaan kouluihin ei ollut enää asiaa. Kumpikaan ei soita kuvassa omaa instrumenttiaan, en kyllä tiedä miksi. Evekin oli oikeasti kitaristi ja hyvä olikin.
Vielä lukioa käydessäni aloin tehdä roudarin töitä. Aluksi äänentoisto hommia MS-Audiotronilla ja myöhemmin Dave Lindholmin bändille. Se oli raskasta duunia pitkine matkoineen ja valvomisineen, mutta myös opettavaista. Noista ajoista mä omaksuin ajatuksen, että poweri soitossa lähtee siitä, että kantaa itse kamansa lavalle ja pois. Suosittelenkin kaikille nuorille soittajille tutustumista kahvoihin. Nykyään en kyllä kanna enää piuhaakaan, ikä tullut vastaan ja onhan tota tullut roudattua isompaa ja pienempää skobea.
Näissä kuvioissa tutustuin paremmin stadilaisiin soittajiin ja bändejä alkoi muodostumaan. Yksi kovimmista oli ryhmä jossa soitti mun lisäksi Hankalan Ripa (Havanna Black), Hirvosen Keimo (Cool Sheiks, J.Karjalainen) ja laulajana Riki Sorsa. Soitettiin pelkkää Rolling Stonesia ja The Whota. Moni ei pidä Rikiä varsinaisena rokkilaulajana, mutta sitä se oli ja kovimmalla tasolla. Saatanan iskelmä vaan vie aina kaikki hyvät rocklaulajat ja hioo niistä särmän.
Seuraavaksi me alettiin Ripan ja Keimon kanssa luuhaamaan Kallion legendaarisessa Kill Cityssä.Siellä meillä oli bändi, Maukka ja Nahkatakit. Elettiin eri kaupunginosien jengien välistä sota-aikaa ja kun Maukan kanssa lähdettiin levyttämään Loven studiolle toiselle puolelle kaupunkia, oli mukana ainakin kymmenen nahkatakkikundia jotka ei  todellakaan ollet muusikkoja. Kumma juttu - saan edelleenkin Gramexkorvauksia Maukan Säpinää levytyksestä, vaikken muista siinä soittaneeni. Hämärä muistikuva mulla on kyllä siitä, kun Partnerin moottorisaha vedettiin käyntiin Loven studiolla, niin öljyt lenti pitkin seiniä. Rock !
Seuraava bändi oli mun ensimmäinen ammattilaisbändi. Tuomari Nurmio ja Köyhien Ystävät. Siitä tuli suosittu juttu, mun eka kultalevy ja ekat kunnon keikkapalkat. Siitä tuli myöskin tosi lyhytaikainen juttu joka johti Agentsin perustamiseen ja sen ekan instrulevyn tekemiseen jonka mieluiten unohtaisin. Blomin Attekin hiffas että tää lyö pahasti vanteille koko homma ja yhytti meidät Rauli Somerjoen kanssa. Se toimikin heti paremmin ja ensimmäisestä yhteisestä levystä tuli menestys ja samalla Baddingin comeback levy. Huomaa kuvassa varsikampa Baddingin takataskussa - aivan rautaa !
Niinkuin tiedossa on, oli Baddingin aikaan keikoilla kakkos solistina Sorsakosken Topi ja tästähän touhu lähti kasvamaan vauhdilla. Keikkoja tehtiin nuoruuden vimmalla aivan hullua tahtia, tukka luutana ympäri Suomea koko ajan, Ruotsissakin soitettiin, muttei meistä siellä pidetty, liian rock.
Tästähän minä olin vaan hyvilläni. Tämäkään keikkamäärä ei mulle piisannut, vaan heti jos tuli taukoa, menin hommiin Eero Raittisen Help bändiin. Help keikkaili pääosin Lapin hiihtokeskuksissa koska skihommat oli mulle ja Epulle tärkeitä. Kohtsiltään  muuten julkaistaan kirja Epusta, jota on tehty tietääkseni varsin pieteetillä. Suosittelen vaikken olekkaan vielä lukenut, on hänen uransa senverran mielenkiintoinen ollut.
Multa kyseltiin taas kirjaa ja olen aina kieltäytynyt, mutta josko sitten kun olen Eeron ikäinen...
Valppautta veljet ja siskot T.esa

(fb lainattu)

PS

• puuhastelija
    • Harrastuksia..
« Vastaus #50 : 13.09.2020 / 16:25:48 »
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2631400243563086&id=188136431222825
Kuvatkin pitäisi näkyä tuolla agents-sivulla vaikkei facebookissa muuten olekaan.
Tarjoaahan se koko ajan kirjautumista tai rekisteröintiä mutta pystyy kyllä katsomaan muutenkin.

penttitanska

« Vastaus #51 : 13.09.2020 / 18:22:13 »

speedy

« Vastaus #52 : 20.09.2020 / 12:53:33 »
Ahoita pöytään !
Kaunis ilta ulkona. Olin äsken lähdössä pyöräilemään ni arvatkaa, eikä mitä, rengas puhki. Nyt alkaa nimittäin hiljaisempaakin miestä ottamaan koteloon. Tää alkaa olemaan täysin kohtuutonta. Rengasrikkoja on ollut tälle syksylle, antakaas ku lasken: Tämä oli tälle fillarille neljäs ja tän vielä tajuan, koska se on päivittäisessä ajossa ja saa osumaa kokoajan. Lapin maastofillarista meni molemmat renkaat perätysten ja vielä niin kunnolla, että päälikumeista tuli entiset. Mökkifillarista meni takakumi. Normisti kun vaihdefillarit pettää otan ajoon vanhankunnon 70-luvun taittojopon, joka pelittää aina. . Enkö perkele saanut siitäkin trelleporin paskaksi. Mun laskujen mukaan tässon ollu kahdeksan rengashaaveria ja syksyä ja ajoa on vielä edessä.
Ne parikolme päivää kun ajelin Jopolla, oli mukavia. Jotennii palasi mieleen taas, mikä tässä hommassa on kaikkein hienointa. Ensikskini Jopolla ajaessa huomaa äkkiä ettei olekaan mihinkään kiire, ei vaihteita, ei niiden ränkkäämistä koko ajan ja jos tulee kauhea golgata vastaan voi jalkautua ja taluttaa välillä. Siinä voi sitten vaikka vihellellä jotain päivän hittiä, nimittiäin viiskytkuuskyt luvun hittiä. Ei tarvita ajoreleitä, ei lukkokenkiä, hanskoja, pyörälaukkuja eikä kypärää. Tuuli leikkii hiuksillani, tunnen olevani vapaa...
Mun vintage hybridiä olen säästellyt, ettei sekin brakaa. Sitten kun täytän 70v. ostan pellava puvun, pellava lippiksen (valkoiset), satulaan sointuvan nahkaisen salkun ja alan skujailemaan Kalkhoffilla herrasmies skujailua lähihoodeilla.  Siinä toimessa ei keulita eikä tehdä turhapuro parkkeja eikä käytetä räpättimiä. Tai saas näkee, mist sen tietää.
Keikoillakin ollaan saatu taas käydä ja se on ollut ilo. On ollut clubia, konserttia ja myös perinteisiä tanssilavoja. Meidän lavakauden avasi Someron Esakallio. Perinteisistä perinteisin. Kiva paikka ja tarkkaavainen yleisö.  Mulla on vahvoja muistoja monelta kesältä Someron ja Turuntien välisestä tiestä. Se on kaunis pätkä baanaa, täydellistä Suomi maisemaa ja siihen liittyy paljon kulttuuria, nimiä kuten Somerjoki, Mononen, Numminen ja muita. Eräskin elokuinen yö skujailtiin sitä pitkin kotiapäin kyydissämme edesmennyt legendaarinen Aarnialan Timo, sarjakuvataiteilija ja elokuvan erikoismies joka, ja jonka tunsi koko kulttuurieliittimme. Timo oli myös ansioitunut kuvataiteilija ja teki monta hienoa kuva-albumia ja levykantta, kuuluisin on ehkä Suomen Talvisota 39-40 LP. Jotkut muistavat paremmin ensimmäisen Ruis Rock- julisteen. Kaunis tähtikirkas yö loisti Jorkan Dodgen kattoikkunasta ja Timppa kertoili juttuja seudun merkkimiehistä, nappailtiin rommia, oli hieno fiilis ja ajattelin, että tämän tuokion muistan aina. Enkä ole unohtanut.
Kauden toinen lavakeikka oli eilen Kangasniemen Syvälahden lavalla. Keikka oli jo 32. siellä, eli nurkat oli tutut ja paikan isäntä Reijo Pynnönen ilmanmuuta. Topi kutsui Reijoa aina kolmiloikkaajaksi johtuen kait jäbän urheilutaustasta. Jokatapauksessa ehdottomasti A-sarjan mies ja reilu kaveri. Tällä kerralla oli yleisöä vähänlaisesti. Palasi mieleeni viimekesän VV & Agents esiintyminen Syvälahdessa. Sehän aiheutti otsikoita ja kovaa parkua somessa. Lippuja myytiin rajoitetusti 2000 kpl. jolle määrälle tilojen ja palvelujen katsottiin riittävän. No, someparkujien mielestä ei riittäneet. Vuonna 1989 Topi & Agents keikalle myytiin lippuja vielä 360 kpl. enemmän ja tilat riittivät hyvin eikä kukaan valittanut. Toi kertoo mun mielestä jotain tosta somesta.
Nyt on syyskaunis sunnuntai, fillarin rengas paikattu, ei ota pattiin. Keltaiset lehdet antaa hoodeille kauniin sävyn. Hyvää syksyä porukat, minä lähden pyöräilemään.
terv. esa

(fb lainattu)