Kirjoittaja Aihe: Digiraitureista  (Luettu 1712 kertaa)

jkarha

• *
Digiraitureista
« : 28.08.2018 / 12:06:54 »
Olisko palstalaisilla näkemyksiä mikä olisi hyvä digiraituri kotikäyttöön ja satunnaisiin bänditaltiointeihin?
Olen pohtinut Tascam DP-24SD  tai Zoom R24 tai jotain vastaavaa, tuossa hintaluokassa.   

F-Jag

Vs: Digiraitureista
« Vastaus #1 : 21.09.2018 / 08:56:15 »
Olisko palstalaisilla näkemyksiä mikä olisi hyvä digiraituri kotikäyttöön ja satunnaisiin bänditaltiointeihin?
Olen pohtinut Tascam DP-24SD  tai Zoom R24 tai jotain vastaavaa, tuossa hintaluokassa.

Ostin itse käytettynä kiireiseltä mieheltä Zoom R24:n ja ihan on kelpo peli. Pienen opettelun jälkeen omat pikku perusasiat hoituvat kyllä, ja olen itse ihan tyytyväinen, kun hintakin käytettynä oli kohtuullinen. Sillähän saa siis 8 yhtäaikaista raitaa sisään kerralla ja päälleäänityksissä vielä siis 2x8 raitaa lisää, eli kaikkiaan 24.  Se on huomattava, että kaikilla kanavilla ei ole phantom-jännite mukana laajakalvokonkkia varten. Ainakin ykköskanava on ilman ja siinä on myös korkeaohminen sisääntulo (kytkimellä valittavissa), jos ottaa kitaraa ns. suoraan pöytään. Osaavasti mikkikanavia käyttämällä en ole saanut kohinoitakaan laitteesta aikaiseksi. Minun pienet tarpeeni siis täyttää kyllä, ja tässä pikapuoliin taas kaivankin laitteen esille, kun kesä on mennyt monissa muissa askareissa.
"Mielestäni varmin merkki älyllisen elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."

anything