Kirjoittaja Aihe: Keikkapalkkiot  (Luettu 473 kertaa)

aimoplieksa

Keikkapalkkiot
« : 14.06.2019 / 17:08:15 »
Ihmetyttää nuo ns. käsistä riistäytyneet keikkapalkkiot?  ::) Missä menee raja vai onko ihmiset niin typeriä että maksavat mitävain jostain porukan näkemisestä ja kuulemisesta! :o
Mikä tuossa Valon ja Agentsien hommassa on erikoista että hinnat on taivaissa? ::)
Tuolla summallahan saisi jo ulkomailtakin porukoita ja laulajia Suomeen!
Aika ylimitoitettua on muillakin artisteilla hinnoittelu!
https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/28dd4005-2573-4daf-bdb8-66ad21972340
" Coveria ei jätetä "

PS

• puuhastelija
    • Harrastuksia..
Vs: Keikkapalkkiot
« Vastaus #1 : 14.06.2019 / 20:57:52 »
Jaa Agents itsessään pari tonnia, no ei lähde sillä...
Mutta Syvälahteen oli myyty 2000lippua 32,50/kpl.
Eli illan myynti 65000€ brutto. Lava ei ollut järjestäjä vaan lavan tilat oli vuokrattu tuota varten.
Siitä sitten kuluja pois, niin jotainhan siitä jää bändillekin vaan ei kymppitonneja ehken kuitenkaan.
Toki tämmöiseen rivibändiin verrattuna aika paljon kuitenkin.

Noilla festareilla voi tulla parempi tuotto, kun kalusto ja henkilökunta on talon (miksaajat yms.) puolesta, tulet, soitat keikan pois ja lähdet kotiin, lasku tulee perässä.

speedy

• suomi tanssii ja kitara soi.
« Vastaus #2 : 15.06.2019 / 01:15:00 »
Jaa Agents itsessään pari tonnia, no ei lähde sillä...
Mutta Syvälahteen oli myyty 2000lippua 32,50/kpl.
Eli illan myynti 65000€ brutto. Lava ei ollut järjestäjä vaan lavan tilat oli vuokrattu tuota varten.
Siitä sitten kuluja pois, niin jotainhan siitä jää bändillekin vaan ei kymppitonneja ehken kuitenkaan.
Toki tämmöiseen rivibändiin verrattuna aika paljon kuitenkin.

Noilla festareilla voi tulla parempi tuotto, kun kalusto ja henkilökunta on talon (miksaajat yms.) puolesta, tulet, soitat keikan pois ja lähdet kotiin, lasku tulee perässä.

suurimman potin tuosta vie ville valo joka on himin myötä  maailman tähti luokaa.

ja lisäks ville valon manageri yhtiö RedBerg Agency Oy  on kallis yhtiö joka ottaa omansa välistä.  8)

« Viimeksi muokattu: 15.06.2019 / 01:27:23 kirjoittanut speedy »
"Kun kansi pannaan kiinni, sitten ollaan eläkkeellä"

Apache

« Vastaus #3 : 26.06.2019 / 21:47:13 »
Missä menee raja vai onko ihmiset niin typeriä että maksavat mitävain jostain porukan näkemisestä ja kuulemisesta! :o
Mikä tuossa Valon ja Agentsien hommassa on erikoista että hinnat on taivaissa? ::)
Kysyntä määrää hintatason. Jos väkeä saapuu paikalle korkeilla lippujen hinnoilla, hinnat ovat korkealla. Typeryyden tai sen puuttumisen kanssa asialla ei ole mitään tekemistä.

Minulle pitäisi maksaa, että lähtisin kuuntelemaan Ville Valoa, mutta minä kuulunenkin vähemmistöön!  ;D
"I have travelled the world through my ability to play three chords." - Bruce Welch

Matias.

• *
« Vastaus #4 : 27.06.2019 / 21:17:44 »
En lähtisi minäkään. Tuossa on markkinointiosasto osnnut hommansa ja saanut ihmiset kuvittelemaan että tämä on jotain ainutkertaista. Ei se ole hullu joka....... mieluummin omaan saunaan kuin Syvälahden lavalle. Sama lämpötila.

Hanutaas

• *
« Vastaus #5 : 28.06.2019 / 10:01:16 »
Kysyntä ja tarjontahan nuo palkkiot määrittelee. Agents keksi hyvän idean ja näkyy toimivan... Minäkään en Valosta laulajana perusta ja ne muutama vanha Badding biisi, joita ei ollut levytetty, ei ole kummoista musiikkia. Varsinkin, kun iso osa levystä ja varmaan myös keikkasetistä on vanhan kierrätystä. Ei saa minua liikkumaan tai maksamaan. Kuten ei saa Haajakaan.

Extempore taidan lähteä tänään käväsemään Viikinsaaressa ja huomenna Nastolaan. Viikinsaareen musiikin perässä ja Nastolaan ehkä vanhasta muistista... Vain eka ja inttivuosi jäänyt väliin.

Rautalankaa-YES!

« Vastaus #6 : 28.06.2019 / 11:16:39 »
Kysyntä ja tarjontahan nuo palkkiot määrittelee. Agents keksi hyvän idean ja näkyy toimivan... Minäkään en Valosta laulajana perusta ja ne muutama vanha Badding biisi, joita ei ollut levytetty, ei ole kummoista musiikkia. Varsinkin, kun iso

Extempore taidan lähteä tänään käväsemään Viikinsaaressa ja huomenna Nastolaan. Viikinsaareen musiikin perässä ja Nastolaan ehkä vanhasta muistista... Vain eka ja inttivuosi jäänyt väliin.

Asutko mahdollisesti jossain Nastolan ja Viikinsren välillä? Lycku You - kylä käyp katteeks  :-* Minulla on kumpaankin paikkaan yli 4,5 tunnin ajomatka  :'(

Viikinsaaressa on tämän kesän paras -
 rautalankaisin - kattaus, on Youngersit, on Webastot ja on El Supernautit. Varvas vippaa jo ajatuksesta.

Nastolan kattausta olen useammankin kerran ihmetellyt. Viimevuosien tarjonnasta päätellen ei siellä ohjelmistosta päättävissä elimissä ole rautalangasta perillä olevia ihmisiä, kun tarjonta on vuosi vuodelta mennyt beatimpään suuntaan. Ohjelmavalinnoista päättävän taiteellisen johtajan palkkaaminen parantaisi varmasti tilannetta, mutta ei taida kiinnostaa taidekeskus Taarastia.

Tänä vuonna siellä on yksi ainoa minua kiinnostava bandi, selkeästi osaavista ammattilaisista koostuva mutta rautalankaisella uralla vasta ensiaskeleitaan ottava Autoradio. -  Toki Haavisto & Poutahaukkoja ja Vincentejäkin kuulisin mielelläni.

Nastola on niin lähellä Lahtea, että ohjelmavalinnoista päättävät voivat olla varmoja siitä että yleisömenestys on taattu kunhan jonkinsortin ränttätänttää, kaljaa ja makkaraa riittää.
« Viimeksi muokattu: 28.06.2019 / 12:19:34 kirjoittanut Rautalankaa-YES! »
- musiikin maailma on suuri ja avara -

Hanutaas

• *
« Vastaus #7 : 28.06.2019 / 14:01:22 »
Tavallaan välissä. Nyt olen Nastolan lavasta muutaman sadan metrin päässä....

Nastolan festareiden ohjelmasta taitaa päättää muutama ihminen ja aika tavalla oman makunsa mukaan. Tavoitteena on viime vuoden avausspiikistä päätellen tehdä nostalgiafestaria 60-luvun entisille nuorille. Surf-tyylistä ei ole ollut vuosiin enää edes yhtä bändiä, kun herrat eivät sitä ymmärrä. Paanasen Sami on minulle sanonut henk. koht., että Nastolassa hän tuskin haluaa koskaan soittaa enää. Nastolan festarit ovat ehkä väkimäärältään, muttei ohjelmistoltaa mainoksen mukainen "Suomen suurin". Nyt ison osan haukkaa vielä joku missikisa, joka sai vahvasti harkitsemaan jopa väliin jättöä ekan kerran sitten v. 2000, jolloin piti olla armeijassa. Pahinta on ollut viime vuosina "staroille" annettu mahdollisuus venyttää settejään yli oman ajan ja sitten viimeiselle ei jää kuin hetki ja aina ei sitäkään... Danny haukkasi sata kertaa paremmalta Vaietulta salaisuudelta soittoaikaa viime vuonna. No jokainen saa toki tehdä oman näköiset festarit ja hyvä, kun järjestetään. Kiitos kaikille, jotka näitä järjestävät! Mutta mikäli haluattaisiin jatkuvuutta, pitäisi elää tätä päivää ja ymmärtää muutakin kuin omia suosikkeja. Minulle rautalankamusiikki on tässä ja nyt eikä nostalgiaa. Ja tietenkään laulettu musiikki ei ole rautalankaa....

Ja anteeksi ohi aiheen!