Kirjoittaja Aihe: Hank Marvinin vahvistin tässä videossa  (Luettu 635 kertaa)

kaukopoika

• *
Hank Marvinin vahvistin tässä videossa
« : 23.07.2019 / 18:28:45 »
https://www.youtube.com/watch?v=tFj_9B2_rV4&list=RDzoQ5vy9krOY&index=2 Olen aina pitänyt Hank Marvinia yhtenä kovimmista kepittäjistä koskaan, vaikka hän ei soitakaan esimerkiksi Roopen, tai Yngvien nopeudella, mutta ne vähät nuotit kertovat jokainen oman tarinansa. Ja kuten tällä videolla näkyy ja kuuluu, niin soittaa Hank setä millä tahansa, joka luokitellaan kitaranvahvistimeksi, niin aina kuulostaa Hank Marvinilta, mikähän setti tuossakin on, en ainakaan tunnista, joku putkinuppi ja mikälie kaappi, mutta soundi on se, mitä yli 50 vuotta on kuultu. Olen katsonut paljon The Shadowsien videoita ja kaikenlaisia myllyjä on Hankilla selän takana ollut :)

Apache

Vs: Hank Marvinin vahvistin tässä videossa
« Vastaus #1 : 23.07.2019 / 18:50:28 »
Minä en tiedä vahvistimista mitään, mutta tällaista infoa löytyy eräältä Shadows-foorumilta: On the Final Tour 2004, Hank used a KCP amp, and Bruce a Vox AC30. Postaamasi YouTube-esitys on tallennettu Cardiffissa Walesissa vuonna 2004. Olin muuten itse paikalla hieman myöhemmin Lontoon konsertissa.

Jos Shadows-saitti kiinnostaa enemmän, se, ja tämä nimenomainen ketju löytyy täältä: http://www.shadowmusic.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=3329
"I have travelled the world through my ability to play three chords." - Bruce Welch

kaukopoika

• *
« Vastaus #2 : 23.07.2019 / 22:30:10 »
Joo, Brucella taitaa olla Voxi aina, minä näin heidät Helsingissä Final Tourilla ja silloin Hankilla oli joku ihan pikkanen vaalea vahvistin, olisko ollut joku tolexi Fenderi. Ja kiitos linkistä, aika paljon aiheesta tiedän kyllä, mutta en ikinä kaikkea. Se alkuperäinen Stratocaster on vissiin nykyään Brucen hallussa ja mahtaako vieläkin olla Cliiff Richardin omaisuutta...Siinä on kanssa kitara, joka hyväntekeväisyys, tai melkein missä tahansa huutokaupassa myytäisiin, niin luku on 100% varmuudella seitsemän numeroinen, yksi miljoona ei taatusti riitä, kun tietää, että paitsi se on Britannian eka Stratocaster, niin sillä on tehty kuolemattomia, isoja hittejä :)

Apache

« Vastaus #3 : 23.07.2019 / 23:51:25 »
Se alkuperäinen Stratocaster on vissiin nykyään Brucen hallussa ja mahtaako vieläkin olla Cliiff Richardin omaisuutta...
Näin olen erinäisistä haastatteluista ja muutamasta kirjasta ymmärtänyt. Bruce Welch tuotti 70-luvulla Cliffin levyjä, mutta jostakin syystä välit huononivat, eikä Bruce pitänyt siitä. Ulkopuolisen on ihan mahdotonta tietysti tietää, mitä tarkalleen tapahtui. Brucen version Shadowsin hajoamisesta vuonna 1990 ja hänen suhteestaan Cliffiin voi lukea täältä: https://www.scotsman.com/news-2-15012/the-shadows-finally-fade-into-the-night-1-1010197

Olen jostakin kuullut tai lukenut, että vaikka Bruce aluksi selitti Cliffin lahjoittaneen alkuperäisen kitaran hänelle, hän on sittemmin myöntänyt pitäneensä sen omin luvin. Jos näin on, Cliff lienee antanut periksi ja ajatellut, että olkoon kitara missä on, kunhan on tallessa, kun suostui viimeiseen kiertueeseenkin vuonna 2009-10. Hank Marvinin en ole kuullut ottaneen kantaa asiaan sen kummemmin. Hän on haastatteluissa vain kertonut sekä Cliffin että Brucen versiot asiasta.

Yllä olevasta linkistäkin käy selväksi, että Cliffin ja Brucen välit olivat jäiset vielä huhtikuun lopulla 2004. Cliff kuitenkin esiintyi vierailevana tähtenä Shadowsin säestyksellä saman vuoden kesällä viimeisessä Shadowsin Lontoon konsertissa Palladiumissa. Sen verran välit siis ainakin lämpenivät, että samalle lavalle mahduttiin...
"I have travelled the world through my ability to play three chords." - Bruce Welch