Kirjoittaja Aihe: EP & MrB : Happy rokkenrol! Vol.1 uusi ep tulossa.  (Luettu 529 kertaa)

speedy

• suomi tanssii ja kitara soi.
 Esa Pulliaisen ja kumppaneitten uusi 4 biisin Ep, rajoitettu 500 kpl:een painos ja toki 10-tuumaisena tämä! Saatavilla vain Levykauppa Äxästä!

Ilmestyy: 28.8.2020. Tuote lähetetään kotiisi julkaisupäiväksi.

Kappaleet

A1 Metsämökin tonttu
A2 Tää koskista on vain
B1 Oi kuuskytviis
B2 Valtatie 66
"Kun kansi pannaan kiinni, sitten ollaan eläkkeellä"

speedy

Vs: EP & MrB : Happy rokkenrol! Vol.1 uusi ep tulossa.
« Vastaus #1 : 14.06.2020 / 17:51:45 »
etnomono

Terve. Kuvissa näkyy Etnomonon Historock- sarjan levykannet. Etnomono oli mun oma levylabelini 80-luvun alussa. Se toimi Johanna Recordsin alamerkkinä vuosina 1981-84 ja lakkautettiin sitten kannattamattomana. Eka julkaisu oli stadilaisen bluegrass bändin, Mayflowerin LP, loistavan taidokasta kamaa muttei kohdannut ostavaa yleisöä.
Sitten päästiin asiaan, Historock-sarjaan, joka ei kohdanut kysyntää sitävertaa, mutta oli mulle kaikkein läheisintä, tärkeintä stuffia. Soundillisesti levyt edusti nykymittareiden mukaan niin huipputrendikästä loufaita sillä ne oli koottu alunperin Telefunkenin kotikelanauhurilla tehdyiltä nauhoituksilta. Äänittäjä oli edesmennyt muusikko/Dj Kilpeläisen Pertsa, Raittisen veljesten hyvä frendi.
En pysty kuvittelemaan että näin päättömään julkaisuproggikseen olisi lähtenyt mukaan kukaan muu kuin sen aikainen levypomoni Atte Blom. Atte on ennakkoluuloton jäbä joka on aina mennyt tuotannoissaan ja alituotannoissaan musiikki edellä fygellisiä riskejä stressaamatta.
Mun yhteistyö Aten kanssa alkoi -79 (tuomari nurmio ja köyhien ystävät) tai kyllä tunnettiin jo paljon aikaisemmin, koska olin tehnyt roudaushommia Love Recordsin bändeille. Jotenkin se Atte muhun aina luotti ja antoi mulle studio- ja tuottajaduuneja vaikka olin vielä ihan nuori kundi.
Mun tieni vei sitten isompien levylafkojen leipiin, mutta kavereina ollaan pysytty ja yhteyttä pidetty. En varmaankaan olisi tällä alalla, ainakaan äänilevyalalla, ilman Atte Blomia.
Äskenkohta hiffasin että tämä homma mitä me nyt tehdään EP & Mr.Been kanssa onkin ihan samaa kamaa kuin toi Etnomono touhu : vanhaa kunnon trokkia ja rautalankaa eli mun ikiaikaista mielimusiikkia.
Siitä tuli mun ajatus ottaa taas käyttöön Etnomono levymerkki tällai melkein neljänkymmenen vuoden tauon jälkeen. EP & Mr.Been musiikki ja levykannet tulee noudattamaan vanhaa Etnomono stailia ja tällai jatkaa tiettyä Taolaista rokkenrol perinnettä. Etnomonon kauniin logon muuten suunnitteli ja piirsi mun ja KooPeen iso broidi AaPee, joka on ammattipiirtäjä ja budjaa nykyään Kuopiossa. Sinne muuten terveisiä kaikille, kuten levykauppa Äxän Jyrille, joka myy ja jakelee levyämme. Tässä perässä linkki kaupanteosta kiinnostuneille.
Terv. esa ps. jos näette Kuopiossa Dj. Niten skujaamassa Cissen vanhaa Caddya ni terveisiä sillekin kalakukolle. Happy Rokkenrol !

(fb lainattu)

sunshine2002

• *
« Vastaus #2 : 01.08.2020 / 22:58:16 »
Olisin ennakkotilannut tämän, mutta on vinyyli ja minulla ei ole vinyylisoitinta. Jäi kauppaan...  :'(

speedy

« Vastaus #3 : 02.08.2020 / 17:58:46 »
Esa Pulliainen ja Mr. Breathless julkaisevat yhteislevyn
Kitaristilegenda herättää henkiin edesmenneen Etnomono-levy-yhtiönsä.
The Agentsin nokkamiehenä tunnettu Esa Pulliainen on liittoutunut laulaja-pianisti Mr. Breathlessin kanssa ja tuloksena on neljän biisin levyllinen aitoa rock’n’rollia sekä rautalankaa. ”Tavallaan tää on kunnianosoitus suomalaisen juuri-rockin kultakaudelle, The Boysille ja Ganesille. Näitä on mahdollisesti tulossa lisääkin, siksi pian julkaistavan levyn nimessä on vol. 1”, Pulliainen kertoo.
”Happy rokkenrollin kappaleet on koottu 70-luvun toisen suomalaisen kovan rockbändin, Jussi & The Boysin ohjelmistosta (se toinen oli tietty Hurriganes). Boyseilla oli vakiokeikka joka keskiviikko pohjalaisen osakunnan eli Bottan salissa. Olin kuulolla joka luojan kerta, koska liverokkenrollin tarjonta oli noihin aikoihin stadissa tosi skyfää. Nuo illat olivat tärkeitä mulle muutenkin: tutustuin nimittäin Jussin kitaristiin, joka oli nimeltään Pekka Tammilehto eli Topi, joksi bändikaverinsa häntä kutsuivat”, Esa jatkaa.
”Topin kitaransoittotyyli oli aika veret seisauttavaa. Yhteinen ihanteemme olikin Link Wray ja se kuului jäbän soitossa selvästi. Ylipäätään vuodet 1977-1980 oli Jussi & Boysin rokeinta aikaa. Koko posse: Jussi, Ana, Aikka ja Topi olivat kaikki väärentämättömiä rokkareita ja se kuului bändin soitossa. Monet heidän keikkakappaleistaan jatkoivat elämää Topi ja Agentsin ohjelmistossa”, kitaristilegenda selvittää uuden levytyksensä taustoja.
EP & MrB:n Happy Rokkenrol! Vol.1 on The Boysin biisejä sisältävä uusi 4 biisin EP, joka julkaistaan Svart Recordsin ja Etnomono Recordsin yhteistyönä 28.8.2020. Esa Pulliainen pyöritti vuosina 1981-1984 Johanna Kustannuksen alaisuudessa Etnomono-levymerkkiä, jonka nimi nyt on herätetty uudelleen henkiin uuden julkaisun myötä – ainakin toistaiseksi. Pulliaisen mukaan ”label toimi aikanaan Johanna Kustannuksen Atte Blomin rahoituksella. Ja kun kauppa ei käynyt odotetusti, ajattelin lopulta, että tämä on liian kallis harrastus - nimittäin Atelle. Atte näki mussa jonkinlaista lahjakkuutta ja osoitti luottamusta antamalle mulle tuotanto- ja soittoduuneja, vaikka olin vielä tavattoman nuori tuohon aikaan”.
Rajoitettu 500 kappaleen 10” vinyylipainos on saatavilla ainoastaan Levykauppa Äx:stä sekä yhtyeen syksyn keikoillta. Ensimmäinen digisingle Metsämökin tonttu löytyy parhaillaan kaikista keskeisimmistä suoratoistopalveluista.

(fb lainattu)
« Viimeksi muokattu: 02.08.2020 / 18:00:43 kirjoittanut speedy »