Kirjoittaja Aihe: Kompura  (Luettu 1784 kertaa)

jusa82

• *
Kompura
« : 27.07.2020 / 00:15:03 »
Terve. dod kompurat ovat varsin tuttuja.

Onko markkinoilla mitään "muuta hyvää / vastaavaa"?

Toki mielipide asioita mutta kysytään nyt kuitenkin.

Meinaan jos jossakin joskus vastaan tulee, halvalla tietenkin. ;D

Zoni

Vs: Kompura
« Vastaus #1 : 28.07.2020 / 01:07:15 »
Olen kokeillut muitakin mutta näin se vain on että parempaa ei ole olemassakaan-Jos haluaa sen tietyn Soundin?  Mikään muu laite ei
hoida asiaansa kuin DOD FX-B  3 nuppinen Release säädöllä kuitenkin omassa käytössä tuo osio ei käytössä ...

Toisaalta en tiedä mitä tai mitkä kriteerit on nyt kyseessä-Kaikenlaistan voi kokeilla?   Mutta ei halvalla.... ;D   Kokeilu maksaa-jos ostaa
"Oikean laitteen "  Ei tarvitse miettiä vaihto-ehtoja..Mutta nyt kun tähän asiaan päästiin kertokoon joku vastaavan tai ominaisuudet noin
samalle tasolle olevan laitteen- 8)
Sahtia ja Rautalankaa

PS

• puuhastelija
    • Harrastuksia..
« Vastaus #2 : 28.07.2020 / 19:55:58 »
En ole dodia muistaakseni kuin kerran kokeillut, itsellä on danelectron surf&turf, sitäkään ei tule yleensä käytettyä.
Ne on makuasioita, jos haluaa jonkun tietyn, niin korvikkeita ei ole.
Mutta ympyrän ulkopuolelta voi löytyä mielenkiintoisia asioita.

köpi62

• Kotisivu
« Vastaus #3 : 29.07.2020 / 00:08:37 »
Oma mielipide on, että täytyy nimenomaan pyrkiä johonkin muuhun soundiin ja tyyliin, mitä jotkut muut ovat jo tehneet ja siihen pääsee helposti, kun käyttää jotakin muuta kompuraa, jos sitä haluaa käyttää. Nykyään keltainen mooer.. On laudassa kiinni ja joskus myös päällä.. Heh..

F-Jag

« Vastaus #4 : 29.07.2020 / 09:30:59 »
Terve. dod kompurat ovat varsin tuttuja.

Onko markkinoilla mitään "muuta hyvää / vastaavaa"?

Toki mielipide asioita mutta kysytään nyt kuitenkin.

Meinaan jos jossakin joskus vastaan tulee, halvalla tietenkin. ;D

Halvalla ei välttämättä saa hyvää ja kompura on kapine, jossa makuja voi olla monenlaisia. Mitään firmaa suosimatta tässä yksi linkki Mad Professor Forest Greeniin. Siellä on demovideo alhaalla mukana.

https://www.customsounds.fi/products/mad-professor-pcb-forest-green-compressor

Itsellä itse tehty THAT:in piirin ympärille. Kotikäytössä myös laulussa samaan koteloon tehdyn mikkietusen kanssa.

"Mielestäni varmin merkki älyllisen elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."

jkarha

• **
« Vastaus #5 : 29.07.2020 / 13:20:02 »
Täältä myös ääni Mad Professorin Forest Greenille, aika monta muuta lähti kiertoon ennen kuin tähän päädyin.
Minua on aina häirinnyt monien, lähinnä optisten kompressorien helposti muodostama "napsaus" nuotin alkuun, ei sovi omaan soittooni.
Jokainen testaa itse mikä omaa korvaa miellyttää, ihan varmasti  vaihtelee mikä kenellekin sopii..
Yksi halpis mikä kelpaa mulle, Fenderin micro comp.

penttitanska

« Vastaus #6 : 29.07.2020 / 21:56:04 »
Mulla on Dodin lisäksi MXR dyna comp ja kannattaa kyllä testata.

köpi62

• Kotisivu
« Vastaus #7 : 30.07.2020 / 20:06:02 »
Tuleekohan noi fenderin Micro comp ja mooer keltainen samalta tehtaalta, kun aivan identtiset pedaalit väriä ja nimee lukuun ottamatta..!!??

jusa82

• *
« Vastaus #8 : 31.07.2020 / 02:15:25 »
Ok, kiitoksia.

Entä mitä mieltä arvon raati on noiden eri pedaalien järjestyksestä?

Kompura viimeisenä kuten Esalla vai ensimmäisenä vai välissä?

re20 kaiku, tremolo ja sitten kompura vai ensin Cola ja sitten viski, vai miten se oli?

penttitanska

« Vastaus #9 : 31.07.2020 / 12:40:48 »
Mulla toimi Re 20:sen kanssa kompura ennen kaikua ja esim. Dual Blue Delayn kanssa kaiun perässä.
Tiedä sitten.

jkarha

• **
« Vastaus #10 : 31.07.2020 / 13:04:54 »
Tuleekohan noi fenderin Micro comp ja mooer keltainen samalta tehtaalta, kun aivan identtiset pedaalit väriä ja nimee lukuun ottamatta..!!??

Kiinalaiset on kovia kopioimaan muita ja varmaan myös toinen toisiaan niin ei noista kyllä tiedä.  Mooer on halpiksena mun mielestä ihan ok.
Löytyy kaksi Mooeria, Ana Echolla saa tehtyä kohtalaisen slapback -soundin ja E-lady tekee sen verran flangeria mitä ite tarviin.

Mitä pedaalien järjestykseen tulee, olen pitkään soittanut kompressori ennen aika/tila -efektejä. Mutta viimeksi testasin kompressoria Boss RE-20
jälkeen ja olin vakuuttunut että näin se kuuluu olla.  Varmaan huomenna taas toisin päin  ;D

penttitanska

« Vastaus #11 : 31.07.2020 / 14:17:28 »
Testasin kerran, että mulla oli dod ennen ja jälkeen kaiun. Poljin niitä siinä vuorotellen ja tein  sitten valinnan. Löytyy vielä kolmaskin dod jonka paikka on tällä hetkellä pöytälaatikossa.  ;)

PS

• puuhastelija
    • Harrastuksia..
« Vastaus #12 : 31.07.2020 / 15:19:41 »
Ok, kiitoksia.

Entä mitä mieltä arvon raati on noiden eri pedaalien järjestyksestä?

Kompura viimeisenä kuten Esalla vai ensimmäisenä vai välissä?

re20 kaiku, tremolo ja sitten kompura vai ensin Cola ja sitten viski, vai miten se oli?
Kompura ennen tremoloa. Tai saattahan sillä saada hauskan soittotuntuman, kun kompura tasaa tremolon väpätystä.
Ennen kaikua tai kaiun jälkeen, se vaikuttaa kaiun häntään myös ja kokonaissoundiin, riippuu vähän mitä haluaa. Ei musiikissa ole yhtä ja ainutta totuutta, se on aina kokeiltava, mistä se oma totuus löytyy.

penttitanska

« Vastaus #13 : 31.07.2020 / 18:51:36 »
Poiketaanpa hieman aiheesta. Oletteko käyttänyt rautalangassa Tube Factoria. Jos olette niin mihin olette sijoittanut sen kompuran, kaiun ja tremolon kanssa.

Tatu

• Must Twang!
« Vastaus #14 : 31.07.2020 / 22:03:01 »
^ EP:n signaali ketju meni joskus näin: Strato - Viritin - H&K Tubefactor - H&K Rotosphere MKI - Pearl Echo Orbit - DOD FX80 kompressori (release) - VOX AC30, tätähän täällä kuitenkin kysyttiin ;D

Itse käytän säröä(Xotic RC Booster V2) myös heti virittimen jälkeen. Tuohan on se ns "oikea oppinen paikka" muutenkin :)
"We're gonna rock this town, rock it inside out..."

anything