Kirjoittaja Aihe: Kompura  (Luettu 1786 kertaa)

köpi62

• Kotisivu
Vs: Kompura
« Vastaus #15 : 31.07.2020 / 23:16:30 »
Mulla on "Tube Factor".. Käytän sitä pääosin buustina ja joskus harvoin jopa pienenä särkijänä, mut todella maltillisesti.. Lämmittää soundia musta parempaan suuntaan..

Ai niin, järjestyksenä se on mulla juuri ennen styrkkaria.. Jos on päällä, riippuu hieman biisistäkin..
« Viimeksi muokattu: 31.07.2020 / 23:22:39 kirjoittanut köpi62 »

jusa82

• *
« Vastaus #16 : 01.08.2020 / 00:54:48 »
Mulla on re-20, tremolo ja dod.

Välillä on ekana toi vox mallintaja.

Voishan noita vähän välillä sekoitellakin järjestyksellä. ... 8)

Zoni

« Vastaus #17 : 01.08.2020 / 02:46:08 »
Jos tuota Space Echoa käytän on se ensin sitten DOD FX80-B 

Kun käytän mallintavaa vahvistinta on DOD FX80-B ensin   ja nupit on klo11- ;)    paitsi Release 0    :D

Parasta DOD Kompurassa on se että muuttaa Soundia juuri niin kuin pitääkin ja toimii Kaikujen kanssa niin hyvin että muilla polkimilla
ei ole mitään tekemistä DOD:in ominaisuuksiin nähden! 8)

VOX:ia en ole käyttänyt vähään aikaa näin en muista mikä oli järjestys        RE-20>DOD   -tai-   DOD>RE-20    ::) 
« Viimeksi muokattu: 01.08.2020 / 02:56:30 kirjoittanut Zoni »
Sahtia ja Rautalankaa

penttitanska

« Vastaus #18 : 01.08.2020 / 11:28:05 »
Jännä juttu että toisena päivänä saundi on hunajaa ja toisena aivan mitä sattuu, vaikka kamat ja asetukset ovat samat.  ;)

köpi62

• Kotisivu
« Vastaus #19 : 01.08.2020 / 13:20:00 »
Jännä juttu että toisena päivänä saundi on hunajaa ja toisena aivan mitä sattuu, vaikka kamat ja asetukset ovat samat.  ;)

Juu, fiilis vaikuttaa, olen huomannut joskus saman.. Heh..

penttitanska

« Vastaus #20 : 01.08.2020 / 23:43:43 »
^ EP:n signaali ketju meni joskus näin: Strato - Viritin - H&K Tubefactor - H&K Rotosphere MKI - Pearl Echo Orbit - DOD FX80 kompressori (release) - VOX AC30, tätähän täällä kuitenkin kysyttiin ;D

Itse käytän säröä(Xotic RC Booster V2) myös heti virittimen jälkeen. Tuohan on se ns "oikea oppinen paikka" muutenkin :)
No niin, mullahan oli alunperin Tubefactor heti virittimen jälkeen.  Siirsin sen kumminkin ketjun viimeiseksi, johon se tuntui sopivan parhaiten. Nyt tämän keskustelun myötä muutin sen alkuperäiselle paikalleen, johon se tuntuu sopivan parhaiten. Se saa nyt olla siinä. (enkä muuta aamulla)  ;)

Tatu

• Must Twang!
« Vastaus #21 : 02.08.2020 / 08:10:18 »
Efektien järjestys "säännöt" menee muistaakseni niin, että Kitara - Viritin - Kompressorit ym - Säröt ym - Modulaatio pedaalit ym - Kaijut ym- Vahvistin.
Tästähän hyvänä poikkeuksena tuo EP:n kompuran paikka heti ennen vahvistinta, millä on haettu sitä että kaijun voimakkuuteen voi vaikuttaa soitto dynamiikalla esim kompatessa hiljempaa on vähempi kaikua...
Lähempänä vahvistinta oleva efekti on aina vahvin ja esim Tremolon ja Reverbin voi sijoittaa heti vahvistimen jälkeen ja se kuvaisi taas sitä että olisivat vahvistimessa itessään... :)
« Viimeksi muokattu: 02.08.2020 / 09:18:44 kirjoittanut Tatu »
"We're gonna rock this town, rock it inside out..."

Zoni

« Vastaus #22 : 02.08.2020 / 12:02:05 »
Kyseiseen kompuraan löytyykö siihen muuta muuntajaa kuin yleismalli siis oikea ja suoraan käyvä pistoke ainakaan Boss muuntajat ei
käy. Onko näissä kaikissa DOD- samanlainen pistoke vai kahta eri jakilla olevia?
Sahtia ja Rautalankaa

penttitanska

« Vastaus #23 : 02.08.2020 / 12:36:23 »
Kyseiseen kompuraan löytyykö siihen muuta muuntajaa kuin yleismalli siis oikea ja suoraan käyvä pistoke ainakaan Boss muuntajat ei
käy. Onko näissä kaikissa DOD- samanlainen pistoke vai kahta eri jakilla olevia?
https://www.musamaailma.fi/kitaristi/kitarapedaalit/virtalahteet-adapterit/visual-sound-c35-3-5-mm-converter.html
Minä käytän näitä.

Zoni

« Vastaus #24 : 02.08.2020 / 20:48:30 »
Ei ollut tästä nyt apua!  On käytössä yleismuuntaja myös löytyy kaikenkokoiset plugit mutta haluaisin sen oikean ilman mitään sovite-osia

Suoraan käyvän ja sopivan muuntajan!   ::) 
Sahtia ja Rautalankaa

jusa82

• *
« Vastaus #25 : 02.08.2020 / 20:53:24 »
Eikös tuo dodin kompura käy aika pienellä virralla?

9 voltin patterikin kestää ikuisuuden niissä. Mulla on siis 2 erilaista, release säädöllä ja ilman releasea.

Joku sähkömieshän nopeasti tekee jostakin 9v muuntajasta tommosen (niissä vaan yleensä varsin suuri tuotto, pitää kuristaa virtaa pois).

Zoni

« Vastaus #26 : 02.08.2020 / 23:24:35 »

9 voltin patterikin kestää ikuisuuden niissä. Mulla on siis 2 erilaista, release säädöllä ja ilman releasea.

Joku sähkömieshän nopeasti tekee jostakin 9v muuntajasta tommosen (niissä vaan yleensä varsin suuri tuotto, pitää kuristaa virtaa pois).

Olen käyttänyt 9v Paristoa tietysti aikansa kutakin mutta joka kerta saa repiä johdot pois-Muuten on paristo hyvin kohta tyhjä!
En usko sähkömiehestä nyt ollen apua oikean muuntajan saa kyllä jostain?  9 Voltin muuntajaa täältä kyllä löytyy-nyt vain kyse itse
asiassa sopiva jakki-Se maksaa saman verran kuin oikea muuntaja - ;)  Siis ei kiinnosta käyttää aikaa oikean Jakin tinaamiseen tietyn
9 voltin muuntajaan  8)
« Viimeksi muokattu: 02.08.2020 / 23:28:07 kirjoittanut Zoni »
Sahtia ja Rautalankaa

penttitanska

« Vastaus #27 : 03.08.2020 / 08:23:25 »
Ei ollut tästä nyt apua!  On käytössä yleismuuntaja myös löytyy kaikenkokoiset plugit mutta haluaisin sen oikean ilman mitään sovite-osia

Suoraan käyvän ja sopivan muuntajan!   ::)
Oletko kysynyt kuuklelta.  ;)

PS

• puuhastelija
    • Harrastuksia..
« Vastaus #28 : 03.08.2020 / 16:55:57 »
.

Miksi virtalähdettä pitäisi kuristaa? Se laite ottaa minkä ottaa ja muuntajalle jää sitten reserviä toimittaa enemmän mutta ei se sitä virtaa väkisin mihinkään työnnä...

Maza

« Vastaus #29 : 04.08.2020 / 18:17:47 »

Sen verran voisin kommentoida, että ei se Dod ota muuntajasta virtaa sen enempää kuin paristosta. Sinä sekotat kaksi asiaa tässä. Jos jännite muuntajassa on sama kuin paristossa niin on se myös virtakin. Jos jännite on suurempi kuin pariston jännite, niin sitä täytyy tiputtaa samaan tasoon kuin pariston jännite. Virtaa menee edelleen saman verran kuin paristostakin.
« Viimeksi muokattu: 04.08.2020 / 18:21:09 kirjoittanut Maza »