Kirjoittaja Aihe: Newtone-kielet  (Luettu 156 kertaa)

magnetman

Newtone-kielet
« : 14.09.2020 / 13:58:08 »
Moi,

Harmittavasti Echoland, josta olen vuosikaudet hankkinut suosikkikieleni, on lopettanut toimintansa. Olen käyttänyt Newtonen Bison Vistasonic -kieliä, jotka ovat englantilaisen Newtonen Burnsille valmistamia settejä. Olin yhteydessä tehtaaseen, ja kertoivat tämän yhteistyön Burnsin kanssa päättyneen. Heillä itsellään on tarjota verkkokaupassaan vastaavia settejä irtokielinä, ja hinnat punotulla G:llä menevät tuonne lähemmäs kymmentä puntaa. Postin kulusta tai rahtikuluista itselläni ei ole mitään kokemusta. Mitähän luokkaa postimaksut ja toimitusajat ovat? En googlailemalla ole löytänyt Newtonen kieliä mistään muualta, vaikka merkkejä on pilvin pimein. Onko joku täällä mieltynyt samoihin kieliin ja tilannut niitä Lontoosta tai löytänyt jostain muualta?  Itseäni miellyttää niiden pehmeä saundi ja hieman myös kuminauhamaisenpi soittotatsi. Jos joku on löytänyt lähimainkaan vastaavia kieliä, kuulisin mielelläni. Help!

Mika
Mika Jämsä - Eldanka

Zoni

Vs: Newtone-kielet
« Vastaus #1 : 14.09.2020 / 19:58:09 »
Olen kyseisistä kielista kuullut vain positiivisia kommentteja tosin itse käytän Dàddarion kieliä koska niitä saa tilattua ilman viiveitä!

lisään tähän linkin samalla( löytyy monenlaista Kielisatsia nopea toimitus   https://www.strings.fi/sahko-kitarankielet/

Mutta jos haluaa tilata kyseisiä kieliä mitä linkin aloittaja tarkoittaa niin voin suositella tilaamaan Englannista toimitus-aika noin 12-päivää

Postimaksut ei ole samaa luokkaa mitä USA =huono puoli on se että joudut maksamaan ALV-ja tulliselvityksen ja kuitti on pakollinen lisätä
tullin ilmoitukseen ja sivuja muistelen jotain 4 sivua  ei paha täyttää  mikä todella erikoista maksat vielä Postikuluistakin ALV?

Kaikki Euroopan EU:n ulkopuolelta tilaukset jää Suomen tulliin saat ilmoituksen saapumisesta näin voit alkaa täyttämään Tulliselvitystä ;D  Mitään porsaanreikää ei ole USA tilauksiin ei edes se että vaikka lähettäjä ilmoittaa lähetys on Lahja siitäkin joudut ilmoittamaan-
tavaran arvon!

Englannista on tullut tilattua Soittimien osia ja kaikenlaista muutakin aina toiminut täältä kannattaa tsekata https://www.ebay.com/

Pahalta näyttää ei löytynyt kyseisiä kieliä Ebay  ei sitten Amazon.com uk 

« Viimeksi muokattu: 14.09.2020 / 20:17:48 kirjoittanut Zoni »
Sahtia ja Rautalankaa

Matias.

• *
Vs: Newtone-kielet
« Vastaus #2 : 15.09.2020 / 18:30:23 »
Minä käytin useammankin  vuoden  Newtonen Archtop -kieliä Furchin jazzkitarassa. Ne soi hyvin eivätkä olleet karheat, vaikkakin roundwoundit. Punottu g-kieli oli vaan kovin lynytikäinen. Se pyki melkein joma nauhalta kuukauden aktiivisen soittelun jälkeen. Tilasin niitä tehtaalta Englannista sekä Unkarista Stage Shopista. Molemmissa palvelu pelaa. Stage Shopissa muistaakseni karvan verran halvempia. Niitä pitää tilata useampi setti kerralla kun rahtikin maksaa. Nyttemmin kokeilin Addarion flat wound Chromeja ja olen juuttunut niihin...