Kirjoittaja Aihe: Rautalangan keräilijät  (Luettu 2713 kertaa)

Jorma

• Vieras
Rautalangan keräilijät
« : 14.02.2004 / 12:08:40 »
Ajattelin kysyä kuinka moni keräilee rautalankalevyjä kokoelmiinsa?Eli löytyykö tämän palstan lukijoista monta sellaista.Itse olen keräillyt CD-levyjä noin 13 vuotta.Minulle rautalanka on  INSTRUMENTAALI musiikkia ja laululevyjä saa sitten kuunnella radiosta ja ostaa kaupoista mielin määrin.Tosin jotkin laulukappaleet joissa on hyvät rautalankasoundit taustalla ovat ihan ok.
Mistäkö sitten saisi harvinaisuuksia?Internet on tässä oiva apuväline.Olen sen kautta tutustunut muutamiin keräilijöihin eri puolilla maailmaa.Muutamia mainitakseni:Sergio H.Nascimento´on Brasiliassa kova rautalankamies.häneltä olen saanut monta 60-luvun instrumentaalilevyä.Bändit ovat olleet Brasiliasta,Argentiinasta,Perusta ja Chilestä.Masamitsu Sato on taas Japanissa kova keräilijä.Hänellähän on www-sivut osoitteessa www.msato.net.Häneltä olen saanut paljon japanilaista rautalankaa.Kuten myös toiselta tunnetulta keräilijältä eli Toshiyuki Yamaguchilta.Hollannissa on neljä tuttua eli Riny Bade,Piet Muys,Henri Smeets ja Dennis Roos Rarityltä.Monet levyvaihdokset on tehty heidän kanssaan.Ranskassa on Jean Bachelerie jolla suomalainen vaimo ja on muutenkin käynyt Suomessa usein.Sitten on monia muitakin joiden kanssa aina joskus tulee tehtyä vaihdoksia.Englannissa on Alan Smithillä Euroopan ja varmaankin koko maailman suurin rautalankavinyylikokoelma.Hän kerää vain 60-luvun rautalankaa ja kuulemma tuhansia LP,EP,ja sinkkulevyjä kuuluu hänen kokoelmiinsa.Jotain kertoo esim se että hänellä on KAIKKI suomirautalangan 60-luvun levyt alkuperäisinä.
Sitten on monia muitakin tuttuja.Yksi harvinaisimmista oli kun sain kokoelmiini 60-luvun venäläisrautalankaa ja kuvankin yhdestä bändistä.Kuulostaa aika oudolta että silloisessa Neuvostoliitossa olisi 60-luvulla soitettu rautalankaa!
Tässäpä muutama kommentti keräilijän näkökulmasta.Ei tähän ole vielä väsynyt.Uutta vain pitää etsiä ja mielellään vain 60-lukua!

Anonymous

• Vieras
Rautalangan keräilijät
« Vastaus #1 : 14.02.2004 / 16:47:24 »
Rautalankaa tehdään onneksi tänäkin päivänä! Britit jämähtivät harrastuksessaan 60-luvulle ja lopputulos ei ole tänään kovin mairitteleva musiikillisesta näkökulmasta katsoen...  :twisted:

Anonymous

• Vieras
Rautalangan keräilijät
« Vastaus #2 : 14.02.2004 / 20:26:28 »
Mitenkähän noihin rautalankalinkkeihin saisi yhteyden ja mihin hintaan saisi levyjä vaihdeltua,oliskohan noilla mitään tarvetta levyistä?

anything