Kirjoittaja Aihe: Lisää Spinal Tap osastoa..  (Luettu 6350 kertaa)

Anonymous

• Vieras
Lisää Spinal Tap osastoa..
« : 26.02.2004 / 10:43:05 »
Olen usein ollut lavalla niin soseessa etten meinaa saada edes omia soittovehkeitä päälle!! No onneksi on keksitty esim aurinkolasit, joten harva on edes huomannut.
Ja kunhan soitto vaan toimii niin so what!!??
Eikä kukaan kyllä ole ikinä tullut valittamaankaan.
T. kitaristi
ps. Ei se ole niin vakavaa.. edes se rautalanka musa!!

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #1 : 26.02.2004 / 11:01:21 »
Itse taas olen nähnyt useampaankin otteeseen erään rautalankaoreksterin livenä jossa kitaristi soittaa usein aurinkolasit päässä ja soosissa ja sen TODELLAKIN huomaa. En silti ole mennyt valittamaan kitaristille, lähinnä vaan itsekseni harmitellut lahjakkuuden haaskaamista. Veikkaanpa, että tämäkään kitaristi ei itse huomaa eroa soitossaan...ELI, jos on pakko vetää lärvit soittaessa, parempi pysyä treenikämpällä.

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #2 : 26.02.2004 / 11:42:32 »
Olen usein erästä rautalankabändiä seuratessani, nähnyt yleisön joukossa soosissa olevaa aurinkolasipäistä kitaristia pällistelevän katsojan.
Täytää sanoa, että suu auki seisova ihminen ei ole kaunis näky, saatikka kitaristi, joka ei tajua että kaikki näkee hänen olevan sooshissa.

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #3 : 26.02.2004 / 14:41:24 »
Amen kahteen edelliseen!

Orbitson

• Vieras
« Vastaus #4 : 26.02.2004 / 15:09:55 »
Kännissä ei tietystikään kannata lauteille nousta, mutta parin tuopin aiheuttama hienoinen nousujohteinen auttaa kummasti vapautumaan, ja poistaa kankeutta. Tätä kautta soitto paranee. Missä sitten alkoholi alkaa näkyä ja käyrä kääntyy laskuun, riippuu millainen viinapää sattuu olemaan. Jollakulla se voi olla yksi tuoppi, toisella useita.

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #5 : 26.02.2004 / 19:44:00 »
Olen aina ihmetellyt sitä, miksi soittajilla on muka lupa mennä lavalle hönössä. Jos itsetunto on sitä luokkaa että ei selvinpäin uskalla, niin kyllä silloin on parempi pysyä kotona. Asiakas on lippunsa maksanut ja on minusta oikeutettu saamaan rahalleen muutakin vastinetta, kuin huonosti hönössä soitettua örvellystä.

soittajana jo 30 vuotta (huom ei muusikkona)

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #6 : 26.02.2004 / 20:05:57 »
Samaa mieltä, itse yli 20 vuotta muusikkona. Tottakai aloittelijaa jännittää ja miksei joskus kokeneenpaakin mutta silloin ne kicksit pitää löytää sitä kautta, ei se ongelma poistu juomalla, tuo tilalle vain toisen entistä pahemman.

Orbitson

• Vieras
« Vastaus #7 : 27.02.2004 / 09:37:01 »
Tehkää foorumille palvelus ja rekisteröitykää. Ei viitsisi nimettömiltä kuunnella asiattomuuksia.

Aiheeseen kommentoin:
- En puolustellut hönössä soittamista
- Muutama kalja ei ole sama asia kuin hönö.
- Parin kaljan ottaneena saa laillisesti ajaa vielä autoakin! (en kylläkään suosittele)

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #8 : 27.02.2004 / 10:09:49 »
Kyllä Orbitson on oikeassa. Kyllä rautalankasoitossa saa vähän rock-meininkiä olla, eikä muutama kalja tosiaan ole mitään kännäämistä örveltämisestä puhumattakaan.

Menkää te "ammattilaiset" vaan takaisin lätkyttämään humppaa.

Chemo

• It's go-go, not cry-cry.
« Vastaus #9 : 27.02.2004 / 15:14:06 »
Mä tykkään mieluummin soittaa 100 % selvinpäin. Ennen keikkaa alkaa elimistössä adrenaliinit jyllätä, ja siitä ainakin mä saan lisää energiaa soittamiseen. Mä en halua menettää tuota ylimääräistä latautumista.

Muut ottakoot sen pari kaljaa mun puolestani, jos niin tuntuu kivemmalta - kukin taaplaa tyylillään. Kunhan se siis pysyy tuolla tavalla kohtuudessa. Joskus entisaikoihin olen jokusen kerran ennen keikkaa huomannut että jumalaade, yksi tai useampi soittaja on kännissä. Ei oo kauhean kiva tunne.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #10 : 27.02.2004 / 18:40:34 »
seurasin tuota keskustelua ja jäin  miettimään mitä yhteistä on kaljalla ja rock meinigillä ja miten ne liittyy toisiinsa. Minusta ne on aivan eri asiat.

aimoplieksa

Antaa mennä pikku siiderissä
« Vastaus #11 : 27.02.2004 / 21:18:42 »
Kannattaako tuon ryypiskely homman takia tätä keskustelufoorumia ruveta pilaamaan, sehän on jokaisen oma asia soittaako kännissä vai ei. Jos ajatellaan näin että maine kulkee keikan edellä, sanotaan että älkää niitä ottako ne soittaa aina mäskissä! Eli hyvä kello kauas kuuluu, huono vielä kauemmas! Samoin kannattaako ruveta ketään arvostelemaan soittotaidon tai tyylin mukan, jokainen taaplaa tavallaan! Sama onko aurinkolasit päässä vai ei, pääasia on kunhan vetää rautalankaa oikein olan takaa! Omalla nimellä mielipide julki :)  T. AMI
" Coveria ei jätetä "

Ho Dad

« Vastaus #12 : 27.02.2004 / 21:38:34 »
:) Joku kertoi että tänään on Olavi Virran syntymäpäivä, ja muistuu siitä mieleen ilmeisesti tosijuttu jonka Kirka kertoi kerran televisiossa kun heitti keikkaa Rampen ja Naukkiksen kanssa jollain huoltoasemalla. Olavi oli uransa loppumetreillä kerran niin huonossa kunnossa että portsarit talutti äijän alas kapakan rappusia, johon Ola totesi että "mitäs tilasitte".

Varmaan se niin on että kohtuus kannattaa pitkässä juoksussa, ehkä kitaran saundikin pysyy selkeämpänä. Itse en ole mikään ketään arvostelemaan kun on varmaan tullut kännissä hölmöiltyä ihan tarpeeksi, onneksi ei muista kaikkea. Paukku tai pari kolme auttaa joskus murheeseen, mutta historia lienee todistanut että kaljan säännöllinen  kittaaminen hivuttaa ennenpitkää kovimmankin sankarin...

BigT

• Vieras
« Vastaus #13 : 27.02.2004 / 22:26:11 »
Sketsinä tuo oli oikein hauska, muistan sen itsekkin. Muistan myös sen kun isäni joka oli myös soittaja luojan armosta huolimatta pesi auton penkkiä keikan jälkeen kun oli oltu Mestarin kanssa keikalla, ja kirosi että miksei vanhan miehen annettu olla rauhassa.  Mutta Suojanen senkun myi vaan.

Orbitson

• Vieras
« Vastaus #14 : 27.02.2004 / 22:36:20 »
Joo, eihän siihen keikkamuusikon uraa tarvita, jos alkoholi tekee tehtävänsä. Niin vaan toisinaan käy keikkamuusikollekin. Itse olen astunut erään kitaristin saappaisiin erääseen bändiin, kun tämä sankari joi itsensä hengiltä. Miehen iässä oli sentään jo. Kuulemma aamusta iltaan kännissä joka päivä.
Osanottoni omaisille, jos sattuvat tunnistamaan tästä.  :(