Kirjoittaja Aihe: Lisää Spinal Tap osastoa..  (Luettu 6351 kertaa)

Ho Dad

Lisää Spinal Tap osastoa..
« Vastaus #15 : 27.02.2004 / 23:59:55 »
:D Täytyy joskus yrittää katsoa läpi Spinal Tap elokuva, viimeksi kun teos tuli telkkarista niin sammuin sohvalle ilman doping-aineita raskaan työn uuvuttamana. Herjaa ja sattumusta tulee pätkässä niin hillittömään tahtiin, että hitaalta kuten minulta suurin osa jää hiffaamatta. Esikuvana elokuvan bändille taisi olla eräs tunnettu Suomessakin suosittu englantilainen heavy-bändi.

Muistaakseni Hank B Marvin kertoi jossain haastattelussa kun toimittaja kysyi bändin "siististä" imagosta verrattuna vaikka Rollareihin, jotka alkuaikoina veivasivat joitain samoja biisejäkin niin HM sanoi että heidän managerinsa pystyi vaientamaan joitain skandaaleja ja töppäilyjä.

Itse olen sen verran idiootti ja innostunut ettei varmaan kaikkea tahatonta komiikkaa ja korniutta huomaa, ehkä joidenkin laulusolistien olemuksessa tätä ilmiötä joskus luulee näkevänsä, ja joskus ajattelee että ei olisi ihme jos tyypillä on vessapaperirullan hylsy punttiin työnnettynä (kateellista panettelua). Mutta solisteille pitää nostaa kunnioituksesta hattua, he joutuvat panemaan itsensä ja persoonansa peliin ja olo on varmaan joskus kuin olisi alaston yleisön edessä.

Joskus 80-luvun alussa tuli käytyä Kotkassa jossain tanssikapakoissa, ja esiintymässä oli jonkunlainen orkesteri, joka heitti väliin jotain rautalankaa, tosin välillä taustakomppia oli terästetty hirveällä rumpukoneella. Äijillä oli jonkinlaista show-meininkiä ilmassa, kun ilmeisesti kitaristi itse lakisääteisen vartin tauon aikana ilmestyi haalarit päällä lavalle trasselitukko perstaskussa ja pitkänokkaisella tippakannulla laittoi öljykannulla voitelua Stratocasterin yläsatulaan. Eipä sitten naksunut kun tauon jälkeen veivattiin rautalankaa. Bändissä en huomannut mitään spinal juttuja, mutta itselle niitä taisi sattua eikä kaikkea edes huvita kertoakaan