Kirjoittaja Aihe: Ärsyttää,sapettaa,vit*uttaa,pännii jne.  (Luettu 717250 kertaa)

lissu

Vs: Ärsyttää,sapettaa,vit*uttaa,pännii jne.
« Vastaus #2775 : 03.04.2019 / 11:17:40 »
Tuo on vanha kikka, jota on käytetty koko älykännyjen ajan. Itse en ole koskaan joutunut tuota tekemään. Nokia 5.1 on vikalistoissa kaikenlaista. Toivottavasti puhelin sulla pelittää, aikamoista taistelua ollut porukalla tuon puhelimen kans.
Kantsii googlettaa  :-*

Sitä suuremmin ihmettelen, miksei Elisan Omaguru tiennyt tuota konstia minulle neuvoa ::) Itselleni älykänny on ensimmäinen, joten tuota en tiennyt.

Monilla ikäisilläni ystävillä on jo kuinka mones älyluuri käytössä, vaikka eivät osaa älykännyllään tehdä muuta kuin soittaa/vastata puhelimeen ja ottaa kuvia. Yllättävän moni mielestäni ihan fiksukin ikäiseni ei osaa edes lukea tai lähettää viestejä, saati ratkaista pienintäkään kännyyn liittyvää ongelmatilannetta - he juoksevat  älykännynsä kanssa naapuriin tai kysyvät minulta ;D

Minun maalaisjärkeeni ei mene, miksi pitää hankkia kallis ja hieno älykänny, jos ei viitsi opetella edes perustoimintoja.

Minä olen parhaimmat ohjeet saatut googlettamalla ongelmaan kuin ongelmaan. Teenkin nykyään niin, että tuli mikä ongelma vaan niin ensin tsekkaan netistä ja jos sieltä ei apua löydy niin sitten pitää keksiä jotain muuta  ;)

Meillä isännällä Polar ranneke ja kun kelloja taas rukattiin, sepäs ei muuttanutkaan automaattisesti kellonaikaa. Masiina piti liittää tietokoneeseen ja sitä kautta kokeilla tehdä. No eipäs sitten onnistunut edes minulla vaikka kaikenlaista olen tehnyt. Heitin sitten pyyhkeen kehään ja käskin miehen viedä masiinan piuhoineen jollekkin nörtille  ::)
Miten hitossa tääkin juttu on tehty noin vaikeeksi, luulen aika monen masiinan saavan lentävän lähdön  >:(
Paljon tinasit, paljon pilasit, viimein kolvisi kylmeni.

Rautalankaa-YES!

« Vastaus #2776 : 03.04.2019 / 19:45:37 »

Minä olen parhaimmat ohjeet saatut googlettamalla ongelmaan kuin ongelmaan. Teenkin nykyään niin, että tuli mikä ongelma vaan niin ensin tsekkaan netistä ja jos sieltä ei apua löydy niin sitten pitää keksiä jotain muuta  ;)

Meillä isännällä Polar ranneke ja kun kelloja taas rukattiin, sepäs ei muuttanutkaan automaattisesti kellonaikaa. Masiina piti liittää tietokoneeseen ja sitä kautta kokeilla tehdä. No eipäs sitten onnistunut edes minulla vaikka kaikenlaista olen tehnyt. Heitin sitten pyyhkeen kehään ja käskin miehen viedä masiinan piuhoineen jollekkin nörtille  ::)
Miten hitossa tääkin juttu on tehty noin vaikeeksi, luulen aika monen masiinan saavan lentävän lähdön  >:(

Olen edelleenkin taitamaton googlettaja - jos yritänkin, niin harvoin löytyy apu sitä kautta.

Ehdin aina unohtaa, miten Octavian kello siirretään oikeaan aikaan. Joka kerta täytyy kaivaa auton ohjekirja esille. Onneksi tästä kellojensiirtorumbasta päästään v.2023 😞.

Olen samaa mieltä siitä, että monet asiat on nykyään tehty tosivaikeiksi - ja vielä aivan erityisen vaikeiksi haja-asutusalueella,  kaukana kaupunkien palveluista asuville ikäihmisille, joilla ei ole omaa autoa ja joilla ei ole valmiuksia käyttää nettipalveluja 😖.
- musiikin maailma on suuri ja avara -

lissu

« Vastaus #2777 : 23.04.2019 / 10:02:24 »
Nyt sapettaa taas tää joka keväinen hiekoitushiekka,  jota taloyhtiön huolto ei sitten millään saa putsattua pois. Viime keväänä oli sama juttu. Meikäläisen terdellä olis mahtavat +35 auringossa, mutta ei siellä pysty tällanen astmaatikko olemaan kuin korkeintaan 20 minsaa, sitten alkaa keuhkot huutaa hoosiannaa  >:(
Soitin taas asiasta huoltoon ja sieltä nasaali naisääni vastasi, että kaikki pihat kyllä siivotaan ja mitään sen tarkempaa päivää en saanut tietooni. No senhän minä jo tiedän, että ei nää tänne koko kesäksi jää tana kele  8)

Ihanan kelin toinen puoli, leppä kukkii täysillä ja sitten alkaa koivu ja kohta heinäkin näillä lämmöillä. Tähän ei voi itse vaikuttaa, siitepölyt tulee ja menee. Mutta tuon hiekoituspölyn kanssa yhteisvaikutus on inhottava  8)
Paljon tinasit, paljon pilasit, viimein kolvisi kylmeni.

Rautalankaa-YES!

« Vastaus #2778 : 30.03.2020 / 16:32:55 »
Alkaa jo hiukan tuntua rankalta tämä koronan varjossa eläminen, vaikka vielä toistaiseksi saankin turvavälit muistaen vapaasri liikkua koirulin kanssa  ulkona. Mitenkähän tätä jaksaa mahdollisesti kesän yli ja syksyyn asti, kun ei riskiryhmiin kuuluvana saa lainkaan tavata ystäviä. Lisäharmina se,.että kirjastot on kokonaan suljettu 😂

Nyt olen kuunnellut kirjaston äänikirjoja ja lukenut sähköisiä e-kirjoja, joitten valikoima on himolukijalle vielä todella suppea. Huh-huh 😓 Kaupallisten ääni- ja e-kirjojen valikoima vaikuttaa houkan laajemmalta, mutta minusta sähköisesti luettavan tai kuunneltavan kirjan kappalehinta on ällistyttävän korkea.

Entä kesän tullen: kaikki kesäteatterit, kesäiset musiikkitapahtumat, konsertit ja taidenäyttelyt jäävät tulevana kesänä kokematta, kun mitään yleisötapahtumia ei varmasti saa ensikesänä järjestää. Siis koko suomi on SULJETTUNA koko kesäkauden! En usko ollenkaan, että koronapandemia olisi ohi ennen syksyä - hyvä jos sittenkään 😂.

Tsemppiä kaikille! Pitäkää itsestänne ja toisistanne huolta 😘
« Viimeksi muokattu: 30.03.2020 / 21:07:09 kirjoittanut Rautalankaa-YES! »
- musiikin maailma on suuri ja avara -

aimoplieksa

« Vastaus #2779 : 30.03.2020 / 16:56:57 »
Itse odottelen jäidenlähtöä että saisi katiskat ja verkkoja järveen, olisi järvikala tervetullutta vaihtelua
tuon lohen syömisen sijaan ::) Eikä luulisi rannalla olevan sitä tautia liikkeellä! Mutta kyllä tämä epidemia on otettava tosissaan kun minä myös kuulun riskiryhmään. ::)
Tehdään kaikkemme että noudatetaan ohjeita ja pysytään hengissä. :D
" Coveria ei jätetä "

F-Jag

« Vastaus #2780 : 30.03.2020 / 17:38:12 »
Itse odottelen jäidenlähtöä että saisi katiskat ja verkkoja järveen, olisi järvikala tervetullutta vaihtelua
tuon lohen syömisen sijaan ::) Eikä luulisi rannalla olevan sitä tautia liikkeellä! Mutta kyllä tämä epidemia on otettava tosissaan kun minä myös kuulun riskiryhmään. ::)
Tehdään kaikkemme että noudatetaan ohjeita ja pysytään hengissä. :D

Murheensa kullakin, kuten jäidenlähtö. Täällä ne lähtivät jo vuosi takaperin keväällä. Kauanpa ovat olleet vedet jäässä siellä ;)
Itse en osa sanoa kuulunko riskiryhmään, kun en ole kovinkaan riski, mutta suurta varovaisuutta tässä koetan noudattaa. Noita suojakäsineitä tuli ostetuksi 100 kpl paketti, joten kyllä tässä voi vaikka lääkärin ammattia harjoittaa aikansa... Tsemppiä sinne jonnekin!
"Mielestäni varmin merkki älyllisen elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."

aimoplieksa

« Vastaus #2781 : 30.03.2020 / 22:20:04 »
Jäät tulikin Pieliseen tuossa marraskuun lopulla ja lähtee todennäköisesti ensikuun puolivälissä, että ihan vähän lähtee etuajassa! Luntakin on ollut paikoin puolisen metriä ja jopa ylikin, että ihan normi talvea on melkein ollut! Minulle olisi välttänyt mustakin talvi että olisin senkin nähnyt! :)
Kyllähän se maltti on valttia tässä tilanteessa ettei virus pääse iskemään. ::)
" Coveria ei jätetä "

Zoni

« Vastaus #2782 : 25.05.2020 / 19:46:32 »
2 Vuotta jäänyt väliin ja nyt sitten tämäkin Nastolan Rautalanka Festarit :P   

https://www.rautalankaa.com/   

Että tämmöinen tapaus tällä kertaa- :'(         Nyt tuli siis taukoa 3 Vuotta   8)    2021 Sitten Festareille Nastolaan jos luoja suo?   :o
« Viimeksi muokattu: 25.05.2020 / 19:54:04 kirjoittanut Zoni »
Sahtia ja Rautalankaa

anything