Kirjoittaja Aihe: Mikä riemastuttaa, lämmittää mieltä, ilahduttaa?  (Luettu 640865 kertaa)

Rautalankaa-YES!

Vs: Mikä riemastuttaa, lämmittää mieltä, ilahduttaa?
« Vastaus #3255 : 16.05.2018 / 19:03:52 »
Jeee-e-e-e-e-e... :D Kesän 2018 uimakausi on nyt oikeasti aloitettu, siis ilman saunaa. Lämpömittari terassilla näyttää + 34 astetta ja järviveden lämpötila  + 12. Vähän hirvitti mennä, mutta kintut eivät enää kilahtaneet jäähän ja heti järvestä noustua tuli ihanan raikas olo. En muista, että aikuisvuosinani olisin ilman saunaa uskaltanut vielä toukokuussa uida 8).
- musiikin maailma on suuri ja avara -

F-Jag

« Vastaus #3256 : 17.05.2018 / 08:37:57 »
Jeee-e-e-e-e-e... :D Kesän 2018 uimakausi on nyt oikeasti aloitettu, siis ilman saunaa.

Hyvä! Joko siellä päin alkaneet lumet sulaa?  :P Itse pitäisi aloittaa ruohonleikkuuta taas. Jos tuosta helteestä jotain iloa oli, niin se ainakin piti ruohon kasvun kurissa. Illalla sitten tuli vettä kaatamalla hetken aikaa. Mittariin tosin kertyi vain 2 mm, mutta kyllä sekin laittaa ruohon puskemaan, ja leikkuuhelvettiä piisaa.

Suurena ilonaiheena alkuillasta eilen ollut pojanpojan musiikkileikkikoulun päättäjäistilaisuus. Tehtaankoululla nähtiin hienot esitykset. Oli laulua, soittoa ja tanssia kivoina yhdistelminäkin. Antoi tsemppiä lisää itsellekin lauluharrastukseen.
"Mielestäni varmin merkki älyllisen elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."

Rautalankaa-YES!

« Vastaus #3257 : 29.05.2018 / 17:10:42 »
Ah tätä onnea :D Huushollin viimeinenkin matto on pesty ja hyvää vauhtia kuivumassa reippaassa tuulessa. Pesin mattoja kolmena päivänä - nyt iltapäivällä viimeiset. Tänään heräsin ajoissa, laitoin lakanat koneeseen ja tein perusteellisen viikkosiivouksen. Oli todella nautinnollista levittää puhtaat, raikkailta tuoksuvat matot lattioille. Matonpesu- ja siivousurakan päätteeksi olisin kyllä ansainnut/mielelläni nautiskellut pari sormenleveyttä hyvää konjakkia - kylmä meksikolainen Sol-olutkin olisi maistunut - vaan mistäs otat kun ei ole, enkä hoksinut matonpesusta tullessani kaupassa poiketa >:(.

No, cup of tea ja muutama hyvä juustoleipä saa luvan kelvata. Jos sitten vielä jaksaisi/viitsisi lähteä poimimaan kulhollisen ihania, juuri nousseita nokkosen versoja joista saa parempaa fetapinaattipiirasta kuin pinaatista. Eilen keräsin nuoria nokkosia ison kulhollisen; perasin, huuhtaisin, höyritin hetken ja pilkoin pieneksi neljään rasiaan pakkaseen. Vielä toistaiseksi melko puhtaasta suomalaisesta luonnosta saa yhtä ja toista suun iloa 8)

lissu

« Vastaus #3258 : 30.05.2018 / 19:08:18 »
No sinä oletkin ollut ahkera. Kyllä meilläkin voisi käydä joku matonpesijä, ei ole vaan näkynyt  :)
Minä sain siivottua viimeset kaapit, jota en ole kahteen vuoteen pystynyt tekemään. Kyllä lähti taas roinaa monta säkillistä ja tilaa tuli. Minä kyllä olen pitänyt huolen tuosta juomapuolesta, kylmää vissyä ja sidukkaa löytyy jääkaapista  :)
Ihana helle ja ärsyttävä siitepöly. Havupuut vielä pistää röörit ihan tukkoon. No huomenna Hesaan vähän röörejä tuulettamaan siellä kun ei kauheesti kuuset ja männyt kasva  ;D
Paljon tinasit, paljon pilasit, viimein kolvisi kylmeni.

Rautalankaa-YES!

« Vastaus #3259 : 30.05.2018 / 19:17:31 »
... Minä kyllä olen pitänyt huolen tuosta juomapuolesta, kylmää vissyä ja sidukkaa löytyy jääkaapista  :)
...

Heh, minäkin olin tänään "hoksivampi". Olin mökillä ja saunan lämmetessä roudasin klapeja kottikärryllä mökin pihalta rantasaunan vieressä olevaan puuvajaan. Hitsi että oli kylmää vettä, kun saunan jälkeen taas pulahdin uimassa. Kotimatkalla poikkesin Alkossa ostamassa sitä Torres 10-brandya, jota metonpesu-urakan palkinnoksi kaipasin ja nyt sitä on kristallilasissa pari sormenleveyttä. Hyvältä maistuu edelleen 8)

Mitä taas tulee noihin janojuomiin, niin minulla on aina jääkaapissa sitruunanmakuista kivennäisvettä, alkoholitonta Grape-lonkerojuomaa ja sitruunamehutiivistettä. 2/3 lasiin ensin kivennäisvettä, loput lonkerojuomaa ja huipennukseksi tiraus sitruunamehua. Ei ole kaloreita ja on muuten hyvää, minun makuuni ainakin. Suosittelelen ;)

lissu

« Vastaus #3260 : 30.05.2018 / 20:03:01 »
... Minä kyllä olen pitänyt huolen tuosta juomapuolesta, kylmää vissyä ja sidukkaa löytyy jääkaapista  :)
...

Heh, minäkin olin tänään "hoksivampi". Olin mökillä ja saunan lämmetessä roudasin klapeja kottikärryllä mökin pihalta rantasaunan vieressä olevaan puuvajaan. Hitsi että oli kylmää vettä, kun saunan jälkeen taas pulahdin uimassa. Kotimatkalla poikkesin Alkossa ostamassa sitä Torres 10-brandya, jota metonpesu-urakan palkinnoksi kaipasin ja nyt sitä on kristallilasissa pari sormenleveyttä. Hyvältä maistuu edelleen 8)

Mitä taas tulee noihin janojuomiin, niin minulla on aina jääkaapissa sitruunanmakuista kivennäisvettä, alkoholitonta Grape-lonkerojuomaa ja sitruunamehutiivistettä. 2/3 lasiin ensin kivennäisvettä, loput lonkerojuomaa ja huipennukseksi tiraus sitruunamehua. Ei ole kaloreita ja on muuten hyvää, minun makuuni ainakin. Suosittelelen ;)

Muuten kuulostaa hyvältä, mutta noi makuvissyt ei mene mulle ollenkaan. Ja tuo sitruunavissy on kuin fairyvettä jois yök  ::) ::)

Torresin 10 on niiin hyvää, just saatiin kavereilta tuliaisiksi Espanjasta iso pullo nam nam  ;) ;D

Rautalankaa-YES!

« Vastaus #3261 : 30.05.2018 / 22:20:51 »
...noi makuvissyt ei mene mulle ollenkaan. Ja tuo sitruunavissy on kuin fairyvettä jois yök  ::) ::) ...

Ei minullekaan, siksi sitä tuunaankin oman suun ja maun mukaiseksi ;).

Zammy

• This is not here.
« Vastaus #3262 : 31.05.2018 / 11:03:46 »
...noi makuvissyt ei mene mulle ollenkaan. Ja tuo sitruunavissy on kuin fairyvettä jois yök  ::) ::) ...

'Maku'vissy on hammaspeikon uusi valepuku. Niissä on monissa jopa enemmän sokeria kuin limonadeissa. Eipä silti, kyllä niistä omaan makuun hyviäkin löytyy. Mm Lidliin on tullut tänä kesänä pari 1.5ltr pulloissa myytävää makua, ja tuote on tehty kivennäisvedestä ja marjatäysmehusta. (punaherukka-vadelma-omena-täysmehu). Ei lainkaan liian makea. Suosittelen.

SamiKoo
Kun pyöräilee jalkakäytävällä, ei tarvitse katua.

lissu

« Vastaus #3263 : 31.05.2018 / 12:24:45 »

'Maku'vissy on hammaspeikon uusi valepuku. Niissä on monissa jopa enemmän sokeria kuin limonadeissa. Eipä silti, kyllä niistä omaan makuun hyviäkin löytyy. Mm Lidliin on tullut tänä kesänä pari 1.5ltr pulloissa myytävää makua, ja tuote on tehty kivennäisvedestä ja marjatäysmehusta. (punaherukka-vadelma-omena-täysmehu). Ei lainkaan liian makea. Suosittelen.

SamiKoo

Kiitti vinkistä Zammy, voisin tuota maistaakkin jos se on todella oikeasti tehty marjamehusta eikä marjamehua matkivista esansseista  ;)

F-Jag

« Vastaus #3264 : 31.05.2018 / 17:13:11 »
En sitten tiedä, pitäisikö tästä olla mielissään vaiko harmissaan, mutta toukokuun viimeinen päivä, ja juhannusruusu kukkii tuossa pihan aurinkoisella puolella. Toisaalta, kaikki alkaa kuivua pystyyn, viljojen oraita (jos ovat itäneet) myöten.
"Mielestäni varmin merkki älyllisen elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."

Rautalankaa-YES!

« Vastaus #3265 : 01.06.2018 / 09:29:32 »

Zammyn kommentista tajusin, että puhummekin näköjään ihan eri asioista. Suosimallani sitruunanmakuisella, kevyesti hiilihapotetulla kotimaisella kivennäisvedellä ei ole mitään tekemistä näitten "sokeripommi- makuvichyjen" kanssa - se on täysin sokeriton ja kaloriton tuote.  En tosin siitäkään tykkää sellaisenaan, vaan tuunaan oman suuni mukaiseksi niinikään sokerittomalla ja kalorittomalla grape lonkerojuomalla ja viimeistelen pikkutirauksella aitoa sitruunamehua. Sekoitus on pirtsakka raikas, pirskahteleva janojuoma, joka maistuu mainiolta myös ruokajuomana esim. paistetun kalan kyytipoikana perinteisen valkkarin asemesta ;).

En ole koskaan edes maistanut näitä makuvishyjä ja makuvesiä, joita näyttää kaupassa olevan runsas valikoima.

lissu

« Vastaus #3266 : 01.06.2018 / 11:33:17 »
Kävin sitten eilen Liiterissä ja ostin tuota Zammyn kehumaa Poreileva Punaiset Marjat mehukivennäisvettä. No ei sitten ihan ollut meidän makuun, menis varmaan paremmin vaikka vodkan lantrinkina  ;)

Ja minä Rly puhun vissystä en kivennäisvesistä,  joihin on vaan veteen tehty poreet hiilihappoa lisäämällä. Mulle pitää olla ihka oikeita esim. Olvin vissyä, joihin on lisätty suoloja.
Nuo nesteenpoistolääkkeet syö helteellä kropasta suoloja ja siksi pitää juominen olla kunnon vissyä, että tilanne tasapainottuu  ;)
Nyt on Liiteriinkin tullut kunnon isoja Vichy pulloja, jotka varmaan Olvin tekemiä vaikka merkki onkin muuta  :)

TwistOla

• Twistataanks, oi beibi?
« Vastaus #3267 : 01.06.2018 / 17:53:48 »
Palan painikkeena tuopposessa Bryggeri-panimon Golden Pilsener Saaz Lager.
Torspo mikä torspo!

Rautalankaa-YES!

« Vastaus #3268 : 01.06.2018 / 21:36:12 »
Minulla on kristallilasissa pari sormen leveyttä Torres 10-brandya, jonka katson ansainneeni. Roudasin ja pinosin tänään kaksi jättisäkillistä kuivia, hyviä koivuklapeja kottikärryillä mökin pihasta kapeata, kivistä ja oksaista polkua pitkin rantasaunan vieressä olevaan puuvajaan. Nyt on hyvä mieli, kun on hyviä saunapuita jotka todennäköisesti riittävät pitkälle ensikesäänkin.

On vaan ollut niin kuivaa, etten työn lomassa uskaltanut grillata makkaroita ja keittää nuotiokahveita siinä valurautaisessa kiinalaisessa keittiössä, vaan grillasin makkarat sähkögrillissä ja tyydyin neskahviin, johon kuumensin veden mikrossa. Ihan hyvältä työn lomassa maistuivat nekin ja kerrankin iloitsin siitä, että mökillä on sähköt ;)

Viimevuonna taisi sähkönkulutus mökillä olla peräti 24 kwh, mutta laskun loppusumma oli tarkalleen 124,71 euroa.  Laskuun oli merkitty kuukausi- ja perusmaksujen lisäksi jotain hemmetin yleissiirtomaksua järkyttävät 118,47 euroa. (Mökkini on järven rannalla keskellä kirkonkylää, 400 m kirkonkylän keskustasta ja ympärillä normaalia omakotitaloasutusta. - Ettäs kehtaavat >:(

lissu

« Vastaus #3269 : 02.06.2018 / 12:28:30 »
Perun sanani tuosta Lidlin Punaiset marjat juomasta, siitä tuleekin tosi hyvää, kun miksaa sen isoon lasiin puolet sitä ja puolet oikeeta vissyä. Tosi hyvä janojuoma nam nam  :D :)

Noilla Carunan sähkönsiirtomaksuilla en viiti päivääni pilata, sen vaan sanon, että meidän mittaritkin lukee Caruna ja jostain syystä tänä talvena kulutus pomppas taivaisiin ja sähkölasku myös sitten isompi tiätysti. Syy ei selvinnyt ja omakin sähköyhtiö ihmetteli, mutta maksettava on  8)