Kirjoittaja Aihe: Mielenkiintoista keskustelua  (Luettu 7096 kertaa)

Mertsi

• **
    • http://personal.inet.fi/musiikki/twisters
Mielenkiintoista keskustelua
« : 09.03.2004 / 22:27:30 »
Mun mielestä on uskomatonta, kuinka kuin salamaniskusta jutun juuri rupeaa loppumaan sen jälkeen, ku kirjautuminen on pakollista ?

ekku

• Vieras
« Vastaus #1 : 09.03.2004 / 22:28:46 »
Kai se on se alkushokki (heh), mutta kyllä se varmaan taas tästä käyntiin lähtee. :D

Nakkisormi

• http://www.theregents.info
« Vastaus #2 : 09.03.2004 / 22:31:33 »
Samaa se meikäläinenkin ihmettelee. Pitää vissii itse olla sitten aktiivisempi ettei koko voorumi lässähdä käsiin kun kerrankii jotai näin hienoa on joku vaivautunut kehittämään meille rautiksen ystäville. Tattista vaa Mr Heinonen :D
Kyllä se kohta lakkaa helpottamasta-

Mertsi

• **
    • http://personal.inet.fi/musiikki/twisters
« Vastaus #3 : 09.03.2004 / 22:31:54 »
Lainaus käyttäjältä: "ekku"
Kai se on se alkushokki (heh), mutta kyllä se varmaan taas tästä käyntiin lähtee. :D

Hope so, koska asiallista keskusteluu on kiva seurata ja siihen voi jopa osallistua.

ekku

• Vieras
« Vastaus #4 : 09.03.2004 / 22:45:17 »
Näin on. Suoraan sanoen ainakin minua alkoi jo tympäseen toi turha kinastelu purismista ja tiukkapipoisuudesta. Itse 60-luvulla eläneenä pidän sen ajan rautalangasta, mutta se ei mielestäni ole rikos, eikä se estä minua pitämästä myös nykyrautalangasta. Sekä lauletusta, että instrosta, hällä väliä, kunhan kuulee hyvää kitarointia.
 :D
 Hyvästä kitaroinnista puheen ollen, jos saatte käsiinne The Clifftersin Perfidian 60-luvulta, niin kuunnelkaa ja ihastelkaa Mågens Petersenin mahtavaa soittoa :D

Orbitson

• Vieras
« Vastaus #5 : 10.03.2004 / 14:48:12 »
Jos foorumi on aloittanut vapaalla kirjoittelulla, niin rekisteröitymispakko hiljentää vähäksi aikaa. Vieraana kirjoitelleet kyllä yleensä selviävät närkästyksestään, ja palaavat reristeröitymään, jos heillä on foorumille jotakin asiallista sanottavaa.  :wink:

Jos ette vielä tiedä, millaiseksi käyttäjätunnuksettoman foorumin kirjoittelu ennen pitkää menee, niin lukekaapa keskusteluja Suomi24 keskusteluista... On välillä rankkaa tekstiä, ja aika asiatonta lähes pääsääntöisesti. Itsekin olen sitä tainnut joskus käyttää varoventtiilinä, kun on suuttumustilassa ollut pakko päästä johonkin mouhoomaan oikein kunnolla.  :wink:

miss rautakanki

« Vastaus #6 : 10.03.2004 / 18:41:05 »
Ja eihän se ny niin kauhiaa oo nimimerkillä tääl seilata ja kirjootella. Kuitenkin on tavallaan anonyymi. En mä ainakaan täältä monia tunne nimimerkin takaa...  8)  ... mut ainahan voi tutustua ja lähettää henkilökohtaista viestiä. Siis asiallista tietenkin.  Eli täälä tiedetään vaan mitä nimimerkki on mieltä.
Et eiku runosuonet kukkimaan ja uusia aiheita kehiin.  :wink:
Makuasioosta ei passaa kiistellä. Kehuu mäyräkoira, ku muniansa nuoli. 'Rehupiikles'

Orbitson

• Vieras
« Vastaus #7 : 11.03.2004 / 09:20:37 »
Jos on rekisteröityneenä, niin ennemmin tai myöhemmin tulee paljastaneeksi henkilöllisyydestänsä jotakin. Siinä mielessä ainakin itselleni nimimerkki on lähes vastaava kuin että oma nimeni olisi tuossa nimimerkin paikalla.
Kyse olikin kai enemmän siitä, että ennen tänne pystyivät kirjoittelemaan "vieraat", eli ei ollut edes mitään nimimerkkiä, vaan tuossa kirjoittajan kohdalla luki aina "vieras", oli sen kirjoittanut kuka tahansa.
Silloin ei edes tiedä mitä juttuja sama kirjoittaja on kirjoittanut.

ekku

• Vieras
« Vastaus #8 : 12.03.2004 / 21:51:16 »
Kyllä mä ainakin veikkaan, että rautalankaporukka tunnistaa mun nimimerkkini (tai sehän on vaan lempinimi mun etunimestäni), elikkä ei tässä meikäläinenkään ihan vieraana pyöriskele. Perusluonteeseeni ei kuulu piiloutua mihinkään "vieras"-nimikkeen alle, vaan olla reilusti omalla nimelläni ja vastata sanomisistani ja kirjoittamisistani. Pidetään rautalankalippu korkealla ja pipot löysällä. (Mun oikea nimeni on muuten Esko, jos jotakuta kiinnostaa). :D  :D

aimoplieksa

Bändit
« Vastaus #9 : 12.03.2004 / 22:16:50 »
Nyt kun näyttää noi puheenaiheet olevan kortilla, niin arvelin kysyä bändien ikää? Montako vuotta on ollut nykyisellä kokoonpanolla esim. Mustangs, ,Twistwers,, Orbits, ,, Fellows,,  Webasto,, Regents tai mikä tahansa tällä foorumilla oleva tai tunnettu rautalankabändi? Kuinka usein soittajat vaihtuu? Joillakin levyillä aina tulee yllätyksiä kun on aivan eri bändin porukkaa mukana? Olisi mukavaa kuulla bändien syntyhistoriaa, mistä kaikki alkoi, mikä antoi alkuinnostuksen? Moniko meni Shadows retkuun??? :D
" Coveria ei jätetä "

Orbitson

• Vieras
Re: Bändit
« Vastaus #10 : 13.03.2004 / 00:11:29 »
Lainaus käyttäjältä: "aimoplieksa"
Nyt kun näyttää noi puheenaiheet olevan kortilla, niin arvelin kysyä bändien ikää? Montako vuotta on ollut nykyisellä kokoonpanolla esim. Mustangs, ,Twistwers,, Orbits, ,, Fellows,,  Webasto,, Regents tai mikä tahansa tällä foorumilla oleva tai tunnettu rautalankabändi? Kuinka usein soittajat vaihtuu? Joillakin levyillä aina tulee yllätyksiä kun on aivan eri bändin porukkaa mukana? Olisi mukavaa kuulla bändien syntyhistoriaa, mistä kaikki alkoi, mikä antoi alkuinnostuksen? Moniko meni Shadows retkuun??? :D

Privaattina tästä olikin juttua, mutta laitetaan nyt vielä julkisesti.
Orbitsissa ei ole ollut vakiomiehitystä pitkään aikaan. Minä (soolokitara), ja "Rock Jorma" (laulaja) ollaan tehty ainakin joku 6-7 vuotta yhteistyötä, ja muu porukka on sitten vaihtunut, tai ollut lainassa. Täältä Tampereelta meidän kanssa on soittanut jo niin monta rautalankamuusikkoa, että yleensä saadaan vaikka päivässä bändi kokoon jos tarpeen tulee. Nämä meidän "kontaktit" ovat kaikki niin rautalanka-ammattilaisia, että periaatteessa ihan mitä vaan voidaan lähteä vetämään.
Tietenkin haluaisin että meillä olisi vakioporukka, mutta esim. tässä on ollut erinäisissä paikoissa ilmoituksia ainakin vuoden verran, ilman että ainuttakaan yhteydenottoa on tullut, eli jos vakisoittajia ei löydy, niin sitten täytyy hoitaa homma näin. :roll:

ekku

• Vieras
« Vastaus #11 : 13.03.2004 / 01:10:09 »
The Fellows perustettiin syksyllä 1995, kun Kulman Kari sai 50-vuotislahjaks Fenkun Straton. Siitä lähtien ollaan sahattu samassa kokoonpanossa, eikä loppua ainakaan vielä näy. Kulma muuten lopetti soittamisen kokonaan vuonna 1965, ja opetteli 30 vuoden päästä koko homman alusta. Aika urakka, sanoisin. Meillä muilla on koko ajan ollut soittaminen, ellei työnä, niin ainakin sivuhommana. Me soitettiin aluks vaan ihan omaks iloks, mutta parin vuoden kellarissa olon jälkeen noustiin maan pinnalle ja vaihtelevalla menestyksellä tässä on keikuttu, kaks CD:tä takana, ja lisääkin suunnitellaan.

Veeti

• Vieras
« Vastaus #12 : 15.03.2004 / 13:45:25 »
Näin on. Suoraan sanoen ainakin minua alkoi jo tympäseen toi turha kinastelu purismista ja tiukkapipoisuudesta. Itse 60-luvulla eläneenä pidän sen ajan rautalangasta, mutta se ei mielestäni ole rikos, eikä se estä minua pitämästä myös nykyrautalangasta. Sekä lauletusta, että instrosta, hällä väliä, kunhan kuulee hyvää kitarointia.
 :D
 Hyvästä kitaroinnista puheen ollen, jos saatte käsiinne The Clifftersin Perfidian 60-luvulta, niin kuunnelkaa ja ihastelkaa Mågens Petersenin mahtavaa soittoa :D

Hei juma! tarkoitatko samaa Tanskalaista bändiä, joka levytti ainakin
menolipun. Silloin kaljapullon kokoisena pääsin kuulemaan kyseistä
bändiä livenä ja olin tajuavani miten hieno bändi oli. Varsinkin se strato
mies.

ekku

• Vieras
« Vastaus #13 : 15.03.2004 / 20:09:26 »
Kyllähän se periaatteessa oli sama (ainakin saman niminen) bändi, mutta vanhasta Clifftersistä ei siinä ollu mukana enää kuin just se soolokitaristi, eli Mågens Petersen. Näin kerran itsekin saman kokoonpanon livenä Tampereen Konsussa.

Salainen Akentti

• http://www.salaisetakentit.com
The Clifters
« Vastaus #14 : 15.03.2004 / 20:41:26 »

Onko tietoa löytyykö The Clifters levyjä muualta kuin divareista?
Kolmea en vaihda - Audia, Stratocasteria ja Fenderiä