Kirjoittaja Aihe: Cubase  (Luettu 297 kertaa)

Zammy

• This is not here.
Cubase
« : 15.10.2019 / 09:54:22 »
Morjens porukat.
Pitkään ollut hieman hiljaista meikäläisen rautalankaosastolla, vaikka sitä on keikoilla tullut soiteltuakin silloin tällöin lisämausteena.

Sellainen kytevä projekti tässä on kohta kymmenen vuotta ollut, että tuli bändin kanssa nauhoitettua iso liuta biisejä studiossa 2010-2011...mutta projekti alkoi takkuilla siinä määrin studion kanssa, että päädyttiin vain 'tilaamaan lasku ja poistumaan'. Mukaan tietty saatiin 90%sesti valmista matskua, miksaamatonta toki.
Kaikki biisit ovat Cubase-projektitiedostoja.

Minulla ei ole intressejä alkaa hankkimaan valtaisia studiosoftia, saati opetella niiden miljoonia hienouksia. Kysymys; onko kenelläkään vihiä, onko Cubasesta olemassa jotain huokeaa/ilmaisversiota, jolla pääsisi edes hieman käsiksi noihin biiseihin itse opiskellen?

SamiKoo
Kun pyöräilee jalkakäytävällä, ei tarvitse katua.

F-Jag

Vs: Cubase
« Vastaus #1 : 15.10.2019 / 10:10:52 »
Moro. Mulla oli joskus jonkin härpäkkeen mukana tullut Cubase LE, elettiin kai Windows 95 aikaa. Mutta on tuollainen kevytversio vieläkin olemassa. En ole koskaan innostunut noista DAW-softista, ja siksi itsellä laitteena Zoom R24. Alla linkki Steinbergin Cubase LE-softaan. Projekteissasi saattaa silti olla itse äänidata jossakin varsinaisina äänitiedostoina. Luulisin, että projektitiedosto itsessään on vain kaapu biisiprojektille, joten en usko, että pelkkä projektitiedosto itsessään riittää. Äänet voivat olla jossakin jopa piilotiedostoina/hakemistoina, mutta varma en ole.

https://new.steinberg.net/cubase/le/
"Mielestäni varmin merkki älyllisen elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."

Zammy

• This is not here.
« Vastaus #2 : 15.10.2019 / 10:21:39 »
Joo kiitos tästä, pitää kokeilla kun pääsee töistä.

Tosiaan hieman epäselvästi ilmaisin; toki kaikki raidat löytyvät. Projektitiedosto vaan kertoo softalle, missä kohtaa kunkin tulee alkaa soida :D
On mulla Magix Studio Deluxe 10 jonka ostin jostain alelaarista joskus 2005, mutta ei oikein toimi jos pudottaa raidat siihen, alkaa biisi, kitarasoolo ja kaikki muutkin instrumentit soimaan miksauspöydällä kohdassa 00:00 :D

SamiKoo
Kun pyöräilee jalkakäytävällä, ei tarvitse katua.

F-Jag

« Vastaus #3 : 15.10.2019 / 11:33:44 »
Joo kiitos tästä, pitää kokeilla kun pääsee töistä.

Tosiaan hieman epäselvästi ilmaisin; toki kaikki raidat löytyvät. Projektitiedosto vaan kertoo softalle, missä kohtaa kunkin tulee alkaa soida :D
On mulla Magix Studio Deluxe 10 jonka ostin jostain alelaarista joskus 2005, mutta ei oikein toimi jos pudottaa raidat siihen, alkaa biisi, kitarasoolo ja kaikki muutkin instrumentit soimaan miksauspöydällä kohdassa 00:00 :D

SamiKoo

Onnea projektille. Työtä kun käyttää, pelkät raidatkin saa soimaan synkassa. Itse väänsin 4 raidalle (siis yhteen suuntaan) Tascamin kelakoneelle 80-luvulla äänitetyt raidat tavallisella stereokelakoneella ja tietsikalla digitaaliseksi. Sitten piti väärin päin (lopusta alkuun) olleet (nauhan kääntö) kaksi raitaa Audacityssä kääntää oikein päin ja sitten synkata raidat keskenään Audacityssä. Sitten kaikki raidat Zoom R24:lle ja miksaus siellä. Kyllä se onnistui, mutta pirusti hommaa.  ;D
"Mielestäni varmin merkki älyllisen elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."