Kirjoittaja Aihe: Sinun bändisi?  (Luettu 19308 kertaa)

viiris

• 7 Nights To Rock - every week
Sinun bändisi?
« : 20.08.2007 / 13:06:27 »
Etsiskelin foorumilta, mutten löytänyt. Eli ketjua jossa kerrotaan foorumilaisen omista projekteista.
Eli missä bändissä soitat? Laita mieluusti nettilinkkiä mukaan.

Näin sitä pääsee itse aloittamaansa ketjuun mainostamaan omia yritelmiä...
Eli soitan rokkenrollkitaraa ja vähän rautalankaakin Fourbangers-kokoonpanossa (www.fourbangers.net) ja
(...and now for something completely different...) irkkumusaa Redhill Rats -ryhmässä (www.redhillrats.net).

« Viimeksi muokattu: 20.08.2007 / 16:53:49 kirjoittanut viiris »

Zammy

• Vieras
Vs: Sinun bändisi?
« Vastaus #1 : 20.08.2007 / 13:39:26 »
Allekirjoittanut on vaikuttanut vuodesta 1995 lähtien $uuret $etelit - nimisessä porukassa (www.suuretsetelit.net)
Lisäksi tämän vuoden puolella ollaan em. orkesterin rumpalin ja basistin kanssa tehty muutama hätäinen tallenne The CraneWaves-nimellä joista pari stykeä päätyi foorumi-CD:llekin.
Muita aktiviteetteja mm. Twang Fest - tapahtuman järjestäminen, marraskuussa seuraavan kerran (järjestyksessään neljäs Fest). (www.twangfest.net tai www.myspace.com/twangfestfinland)

Parien treenien verran on myös ollut vireillä jonkin sortin kakkosbändi, keikoillekin tähdätään, mukana Setelit-rumpali Heikki ja pari muuta kaveria. Ehkä enemmänkin brittirokkia/poppia kuuskytluvulta kuin rautista/biittiä...mutta reipashenkistä kitaranrallattelua kuitenkin, mikäs siinä.

Lukeudun varmaan genreen 'intoa ja motivaatiota on moninkertaisesti taitoon verrattuna'. ;D
Olen tarttunut kitaraan ensi kertaa oikeastaan vakavammin vasta 17-vuotiaana (olen nyt siis 34v) mutta ollut mm. fanattinen Dire Straits/Mark Knopfler fani vuodesta 1978 kun isovanhemmillani varttuessani sain käsiini enoni inttilomalla ostaman Dire Straits ensivinyylin.
Nykyisin harrastustoimintaa haittaa ja samalla niitä harrastuksen parissa harventuneita hetkiä myös motivoivat perheen 4-, 3- ja 1-vuotiaat lapset  :D

SamiKoo elikäs Kurki

PS

• puuhastelija
    • Harrastuksia..
Ai minun bändini?
« Vastaus #2 : 20.08.2007 / 14:12:22 »
Oikeasti vaikutan sellaisessa orkesterissa kuin Galaxie, kokoonpano löytyy rautalankaa - jees! levyn kannesta.

Musiikin soittamisen olen aloittanut vuonna 1984, haitarilla ja sitä jatketaan edelleen. Bändihommat alkoi 1991 vai oliko se 1990 humppabändissä ja sitä jatketaan edelleen.
Kokoonpano on tosin vaihtunut. Ensimmäisesti orkesterista ei ole mukana ketään, tietääkseni kukaan muu ei enää edes harrasta musiikkia vaan empä ole muita nähnyt kuin vilaukselta sen jälkeen. Rumpalin kaupan pihassa pari viikkoa sitten, ei puhuttu mitään. Kosketinsoittajan viimeksi häissään monta vuotta sitten ja basistin vissiin silloin 1993, kun homma loppui. Samalla seudulla edelleen kai kuitenkin kaikki asutaan. Ei meille edes tullut mitään riitaa, kai. Se vaan loppui.

No toisella kokoonpanolla sitten mentiin 1993-1997 ja haitarilla edelleen sekä midin kautta koskettimia. Basisti on nykyään sama kuin silloinkin ja rumpalikin välillä. Tosin nyt rumpalin käsi on paketissa ja saa nähdä pystyykö jatkamaan.

1997-2003 oli vähän keräilyeriä ja linja haussa. Solisti lähti  2003 toiseen bändiin ja homma vähän selkeni kokoonpanojen osalta. Haitaria ja koskettimia ilman midiä.

Kitaran soiton aloitin 2000, kun menin päiväkotiin töihin 13 kuukaudeksi.  ::)

2003 tosiaan solisti vaihtoi orkesteria ja kun hän oli soittanut myös kitaraa, niin homma jotenkin vaan jäi minulle.
2005 vissiin jäi koskettimet kokonaan pois kuvioista ja ohjelmistoon tuli hiukan enempi "elvistä" ja pikkuhiljaa rautalankaa.

Nykyisellään tanssimusiikkia ja joka settiin muutama kappale rautalangan tapaista. Sitten on noita sivukokoonpanoja pari, pelkällä haitarilla ja yksi vähän enempikin työllistävä (keikkoja yhtä paljon kuin Galaxiella vuosittain).
Täytyy nyt taas harkita, että miten tässä kuvioita kehitellään.

100keikkaa/vuosi olisi hyvä, jos keikkahinnan saisi vielä tuplattua nykyisestä.  ;D

Iltsu

• In The Mood
« Vastaus #3 : 20.08.2007 / 14:47:27 »
In the Mood

Tällä hetkellä kohta pari vuotta vanha kokoonpano. Rautalankaa, biittiä ja perinteisempääkin tanssimusiikia kitaravetoisesti

Tietoa, kuvia ja ääntä löytyy; www.inthemoodyhtye.com
COVS n:o 4 "Voi sen noinkin soitaa"

Mynthon

« Vastaus #4 : 20.08.2007 / 16:19:50 »
Tällaista ketjua onkin kaivattu! :) Oma henk. koht. musiikkihistoria on aika SuomiRock pitoista, bändihommat alkoi 90-luvun puolivälissä, jokaisessa laulusolistina, tässäpä listattuna:

- Laulusolisti Musta Albiino -bändissä v. 1995 - 2000, Suomi-rock -bändi jonka mainittavimmat saavutukset olivat muutama demoäänitys, suht. ahkeraa keikkailua, Rock-lyriikka kisan 2. sija (sanoittajana/säveltäjänä toimi kitaristi Jokke Korhonen ) v.-97, samana vuonna Rock SM-kisojen 3. sija. ks. http://www.mikseri.net/musta_albiino

- Meteori bändi v. 2000 - 2001, saldo muutamia keikkoja, 1 demo. ks. http://www.mikseri.net/meteori

- Vuodet 2001 - 2006 hiljaisempaa aikaa perheen perustamisen ja päivätöiden vuoksi ;) , satunnaisia akustisia duo -keikkoja muutamankin eri kitaristikaverin kanssa häissä, perhejuhlissa ym.

- Vuodesta 2006 eteenpäin DIVARi -yhtye, eli jälleen SuomiRokkia, DIVARi ei ainakaan toistaiseksi keikkaile, vaan keskittyy lähinnä musiikin äänittämiseen ja tuottamiseen. ks. http://www.mikseri.net/divari.

- Lisäksi Rock-klassikoita soittava akustinen Simple Men -duo em. kitaristi Jokke Korhosen (nyk. myös Oliver -bändissä) kanssa, joka myös keikkailee. ks. http://www.simplemen.info.

- Sitten on myös harrasteluonteinen lähinnä Agents/Badding -tavaraa ja jonkin verran rautalankaa soitteleva autotallibändi olemassa ja toinen vastaava kehitteillä (rumpali, kitaristi ja minä solistina, ja ehkä myös basisti löytymässä...), jolla on tavoitteena myös keikkailu. Muutaman kerran n. vuoden sisään on myös musisoitu rock-klassikoita soittavan harrasteluonteisen kokoonpanon kanssa.

Myös muutamia satunnaisia keikkoja on tehty tanssiorkestereiden vierailevana solistina, joissa olen muuten onnistunut välttämään vielä toistaiseksi valssit ja humpat....(koska ne on hoitanut ko. orkan varsinainen solisti), noilla keikoilla olen laulanut lähinnä beattia ym.

Lisäksi parikin erilaista äänitysprojektia, eli äänittelen lauluja "kotistudiossani" muiden tekemiin taustoihin, projekteista mainittavin on Kinnusen Jukan kanssa toteutettu, josta biisejä päätyi hienosti mukaan Rautalankaa-JEES! -kokoelmalle! :)

ks. myös omat sivuni:

http://www.markkutouronen.com
http://www.myspace.com/markkutouronen
« Viimeksi muokattu: 20.08.2007 / 16:28:51 kirjoittanut Mynthon »

Johnny

• Lakeuden Kuu
« Vastaus #5 : 21.08.2007 / 22:34:37 »
Marko Lahti & Lakeuden Kuu

http://www.markolahti.net/

Rautalankaiskelmää, beattiä, instruja, Agents covereita, omia biisejä

maza

• Vieras
« Vastaus #6 : 22.08.2007 / 11:00:30 »
Joo elikäs minä vaikutan siis BeatFellows nimisessä bändissä jossa yrittelen soitella soolot ja rautsikat. Bändi on ollut kasassa parisen vuotta (www.beatfellows.com). Joskus 70-luvun lopussa ja 80-luvun taitteessa olin sellaisessa pienessä kokoonpanossa jolla ei ollut edes nimeä. Tyyli oli rautsikka ja rokki. Taisi tuo kestää parisen vuotta jonka jälkeen maailma ajoi hemmot erilleen.

BeatFellowsin tyylisuunnat pyörii rautsikan, Beat-musiikin ja rokin ympärillä. Hääkeikkoja varten taskussa on myös perinteisempääkin tanssimusiikkia. Niitä yleensä soitetaan hääkeikalla ekasetissä kun porukka on vielä jokseenkin selvinpäin (tarkoitan yleisöä) ja ne porukan vanhimmat ja nuorimmat ovat vielä hereillä. Toisessa setissä on sitten menomusaa. Soitamme tavallisesti 4-5 settiä mutta kuudeskin ollaan joskus soitettu. Viimeinen setti on sitten ROKKIA a'la Hurriganes yms. Myös BF oli mukana tuossa Rautalankaa-JEES! levyllä kolmella biisillä.

Esikuvia minulla on ja on ollut Hank Marvin, Henrik Granö (jota olen pitänyt lähes jumalan asemassa), Albert Järvinen ja sitten todellinen kitaravirtuoosi Mark Knopfler.

Mulla on lapset jo lähes aikuisia (18v, 12v) ja ne ei enään häiritse harrastukseen paneutumista. Eli keikalle mennään aina kun mahdollista. Julkisella keikalla on tavallisesti myös aviopuolisokin mukana. Tällä hetkellä mulla on talon laajennusprojekti käynnissä. Tuohon laajennukseen tulee perheen yhteisiä tiloja mutta myös mulle omat studiotilat (nam, nam sanoisi RLY ;D ;D ;D).

echo66

• Vieras
« Vastaus #7 : 22.08.2007 / 15:37:32 »
"Sinun bändisi" hmm... Tuolla toisaalla mainitsinkin ohimennen nykyiset vakanssit.. siis mullahan ei bändiä ole, vaan soittelen vakituisesti muiden kokoomissa bändeissä ;D :D :D mutta se sopii minulle vallan mainiosti..

Menneisyydestä löytyy bändit: The Wheels, Breakdown, Several Species of Small Furry Animals, Les Herbes, Azma (basistina), The Centrioles, Tanssiorkesteri Kiertotähdet, Puolisukeltajat, Buona Sera sekä the Surf Wipes ja Cosh Boys.... joku varmaan unohtuikin..

nyt:

-The Silver Hawks ( www.myspace.com/thesilverhawksband )

« Viimeksi muokattu: 13.03.2008 / 22:05:23 kirjoittanut echo66 »

Chemo

• It's go-go, not cry-cry.
« Vastaus #8 : 22.08.2007 / 17:37:07 »
Mullakaan ei ole bändiä joka olisi "mun"... eikä tartte ollakaan (mun mielestäni on paljon innostavampaa saada vahvaa inputtia kiinnostavilta soittajakavereilta ja ponnistaa yhdessä kuin haalia mitään autoritäriteettiä). Mutta parissa aktiivikokoonpanossa soitan kyllä:

-Silver Hawks ( Surffia isolla S:llä) Myspace sivut tulee myöhemmin... sekä pitkäsoiton äänitykset alkavat syksyllä...

-mäkin soitan The Silver Hawksissa
-lisäksi olen Ramones-henkisessä bändissä 70-luvun Vihanneksissa ( www.70lv.net / www.myspace.com/70luvunvihannekset )

...joskus häärään jotain muutakin noiden lisäksi, mutta siinäpä nuo joiden parissa tulee eniten touhuttua nykyisin.

EDIT: MySpace-sivut ovat olleet jo jonkun aikaa olemassa: http://www.myspace.com/thesilverhawksband   ....lisää matskua tulossa lähitulevaisuudessa :)
« Viimeksi muokattu: 10.12.2007 / 21:22:01 kirjoittanut Chemo »
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.

flatron

« Vastaus #9 : 22.08.2007 / 21:15:31 »
Mulla on Rautalanka / Agents-pop / tanssibändi nimeltä Ironwire. Mun osana on soittaa (lähes)kaikki rautalangat ja joissain biiseissä stemma-/taustalaulut. Kotisivut www.ironwire.info . Hommat on lähinnä synttäri-, hää-, firmajuhla ja pikkujoulukeikkoja. Joskus harvoin, niin harvoin, yleisillä paikoilla tapahtuvaa keikkailua.

Salainen Akentti

• http://www.salaisetakentit.com
« Vastaus #10 : 23.08.2007 / 12:49:26 »
Jori Kärki ja Salaiset Akentit

Rautalankabändikokoonpanolla soittava humppabändi.

Lisätietoa löytyy www.salaisetakentit.com

Kolmea en vaihda - Audia, Stratocasteria ja Fenderiä

JK

• *
« Vastaus #11 : 23.08.2007 / 13:32:17 »
Ketjun aloittajan kanssa soittelen samassa Fourbangersissa.

Lisäksi bassottelen Mika Hirvi & Diverse- kokoonpanossa sekä
eräässä "Bilebändissä", joka nykyisellään keikkailee
hyvin harvoin ja valitusti

www.diverse.fihttp://
« Viimeksi muokattu: 23.08.2007 / 13:35:53 kirjoittanut JK »

J.Twang

• Vieras
« Vastaus #12 : 24.08.2007 / 13:53:10 »
Alottelin bändeissä soiton suht kypsällä iällä, vasta 23-vuotiaana.

2001-2002: Oli hunppabändi, jolla ei ollut edes nimeä. Siihen kuului kolme 17-18-vuotiasta tyttöä ja minä. Soitin kitarat ja lauloin.

2001-2003, 2007-: The Greedy Beat. Tässä bändissä kymmenkunta keikkaa esim. 2002 Mandschurian Emman Taikayössä. Taas nyt kesällä aloiteltiin uudestaan melkolailla alkuperäisellä kokoonpanolla. Vastuualueena soolokitara. Muu kokoonpano; Murri Mukkulainen, rummut; Fonzie Lehto, basso; Jöte Kari, kitara; Markku Jokinen, laulu.

2004: The Five Comets. Soolokitara ja laulu. Tämä ura kuoli mahdottomuuteensa...ei enää born to be wildiä tai easy livinkiä, kiitos.

2004-2005: Valiants. Soolokitara ja laulu. Surffia, rautalankaa ja beat-huttua. Parit keikat, tälläkin Mandschuriassa 2005. Lopettelin tässä, kun ei kiinnostanut laulaa huttua. Silloin muu kokoonpano; Fonzie Lehto, basso; Jösse-setä, kitara; Antti Oinonen, rummut.

2005-: The Slapbacks. Kitara ja laulu. Hieman ollut telakalla. Revival billyä. Muut soittajat; Tomi Huuhtanen, rummut; Mikki Hakala, Basso.

2007-: Joe Massey And The Fergusons. Kitara ja laulu. Triona rockabillyä ja ´50-rock´n´rollia. Kokoonpano muuten sama kuin The Slapbacks, mutta rummuissa Henttu Ruostila.
« Viimeksi muokattu: 01.12.2007 / 07:53:53 kirjoittanut J.Twang »

jran

• Vieras
« Vastaus #13 : 24.08.2007 / 14:29:51 »
Rhythm Runkers. Rock 'n' Roll.

www.rhythm-runkers.com

jussi-1

• Vieras
« Vastaus #14 : 25.08.2007 / 18:28:19 »
the Webasto (aikoinaan Pekka Tiilikainen & Patakunkku, Tavarajuna, kitaraorkesteri Kulkurit)
Entinen kitaristi, nykyinen basisti 8)

anything