Rautalanka.org
09.09.2010 / 18:57:21 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kotiäänittelyä  (Luettu 3828 kertaa)
Smurffistrato

« Vastaus #45 : 10.03.2010 / 18:25:48 »

Juu, niinpä... en varmaan tehnyt itteäni ihan selväksi Huh...tarkoitin: minne serverille vois ladata biisejä/näytteitä ja sitten laittaa saitin tänne jotta muut vois kuunnella niitä sitten sieltä. Mitä kukakin käyttää? Mun koneella on eräskin tekele, mutta ei niitä täältä voi hakkee kun on kaikenlaiset palomuurit ja halkopinot ja perunakuoppakin kaiken lisäksi yhteyden välissä... naapurin takkunen rakkikin purree jos tänne yrittää Iskee silmää Virnistää.
Onhan meillä orkesterinkin sivut, mutta ei sinne kehtoo laittoo... sattuu vielä joku käymään ja löytää sieltä... ja vielä kuuntelleekin... haukkuu sitten vieraskirjassa ihan huonoks ja orkan pojat lukkee.... antaavat potkut 'ammattitaidottomalle' sähleejälle... mukamas kitaristi Virnistää.
Vai voiko tänne Foorumille ladata jonnekin Huh, "en tiijä kun en ossoo" (sannoo 5 vuotias poikani, kun siltä kyssyy liian helppoja).
Elekee ottako liian vakavasti tätä... oon talavilomalla ja ihan selevinpäin... pitäs ottoo pari olutta niin vaipuis sellasseen suomalaiseen perussynkkyyteen ja alakas sitten suoltamaan sellasta syvällistä tekstiä... heh heh!
tallennettu

Mie oon rautakankimusiikin ehoton kurko!

http://www.mtbeaters.com/
Rautalankaa-YES!

« Vastaus #46 : 10.03.2010 / 18:41:22 »

Ööh... Pyörittää silmiään No mite ois YouTube tai MySpace?

Ei teillä muuten ole mitään häpeämistä kotisivuillannekaan. Olen siellä käynyt muutaman kerran namistelemassa ja oikein hyvältä minun korvaani kuulostaa. Hyviä biisejä ja erittäin namit saundit. Käykääs kuuntelemassa muutkin:

http://www.mtbeaters.com/musiikki
tallennettu

Lyhyemmin Rly -
Zammy

This is not here.

« Vastaus #47 : 10.03.2010 / 19:45:41 »

Juu, niinpä... en varmaan tehnyt itteäni ihan selväksi Huh...tarkoitin: minne serverille vois ladata biisejä/näytteitä ja sitten laittaa saitin tänne jotta muut vois kuunnella niitä sitten sieltä. Mitä kukakin käyttää? Mun koneella on eräskin tekele, mutta ei niitä täältä voi hakkee kun on kaikenlaiset palomuurit ja halkopinot ja perunakuoppakin kaiken lisäksi yhteyden välissä... naapurin takkunen rakkikin purree jos tänne yrittää Iskee silmää Virnistää.
Onhan meillä orkesterinkin sivut, mutta ei sinne kehtoo laittoo... sattuu vielä joku käymään ja löytää sieltä... ja vielä kuuntelleekin... haukkuu sitten vieraskirjassa ihan huonoks ja orkan pojat lukkee.... antaavat potkut 'ammattitaidottomalle' sähleejälle... mukamas kitaristi Virnistää.
Vai voiko tänne Foorumille ladata jonnekin Huh, "en tiijä kun en ossoo" (sannoo 5 vuotias poikani, kun siltä kyssyy liian helppoja).
Elekee ottako liian vakavasti tätä... oon talavilomalla ja ihan selevinpäin... pitäs ottoo pari olutta niin vaipuis sellasseen suomalaiseen perussynkkyyteen ja alakas sitten suoltamaan sellasta syvällistä tekstiä... heh heh!

Youtube toimii hyvin. Siellähän voit määritellä sinne lataamiesi videoiden yksityisyysasetuksia per video.
Esim niin, että sinne tuuppaamaasi videota ei löydä muutoin kuin url-osoitteella jonka vain sinä tiedät/jota sinä voit levittää niille tahoille joiden haluat vain pääsevän käsiksi tuotoksiisi.

SamiKoo
tallennettu

Kun pyöräilee jalkakäytävällä, ei tarvitse katua.
Orbitson

« Vastaus #48 : 26.08.2010 / 06:12:11 »

Tässäpä tämä. En tiedä onko ko biisi ollut joskus täällä aikaisemmin kuultavana mutta jos on niin ei ainakaan tämä versio.

Ei aika mennyt koskaan enää palaa

Taustat tähän biisiin on ollut jo jokunen päivä kun muuttelen aikaisempia BeatFellowsin sovituksia uutta bändiä varten. Ajattelin että soitanpa vielä tuon rautalankamelodian huvinvuoksi.

Kyllä mä häpeän omia kokeilujani tämän teoksen rinnalla! Tämä on suorastaan paras mitä tästä biisistä on ikinä tehty!!!

Mitkä tässä oli rumpuina? ...vai onko tässä siis aidot bänditaustat?
« Viimeksi muokattu: 26.08.2010 / 06:16:44 kirjoittanut Orbitson » tallennettu

Jean Subuffet:"For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"

...Ja mennääs taas soittamaan tota jammailumusiikkia. Rumpukapulat pyllyssä yleisön pyynnöstä.
Maza

« Vastaus #49 : 26.08.2010 / 08:27:16 »

Tässäpä tämä. En tiedä onko ko biisi ollut joskus täällä aikaisemmin kuultavana mutta jos on niin ei ainakaan tämä versio.

Taustat tähän biisiin on ollut jo jokunen päivä kun muuttelen aikaisempia BeatFellowsin sovituksia uutta bändiä varten. Ajattelin että soitanpa vielä tuon rautalankamelodian huvinvuoksi.

Kyllä mä häpeän omia kokeilujani tämän teoksen rinnalla! Tämä on suorastaan paras mitä tästä biisistä on ikinä tehty!!!

Vetää punaa kasvoille Järkyttynyt Järkyttynyt Hymyilee leveästi Hymyilee leveästi Biisi on tehty samoin kuten "Rautalankaa JEES Vol2" CD:n biisit, joilla olen mukana. Olen sen jossain yhteydessä aikaisemmin kertonutkin. Biisin intro on ns. oma kehitelmä ja muu nuotinnus on alkuperäissoinnutuksella eikä siis sillä jolla se myöhemmin esim. Eeron ja Jussin toimesta tuli tunnetuksi. Myös biisin Outro on omaa käsialaa kun se on Intron toisinto Virnistää Virnistää. Tausta eivät ole bändin soittamat vaan itseni. Rummut soittaa joku Ameriikan hemmo, jota en tunne (koska ne on ns. BiB:n ohjelman Real Drums luupeista tehty). Rautalanka JEES Vol2:n Nostalgia-biisin voi kuunnella täältä http://www.youtube.com/watch?v=kZzMRKhfvy8 eli tämä on tehty samalla tekniikalla.
tallennettu

Orbitson

« Vastaus #50 : 27.08.2010 / 00:16:41 »

Vetää punaa kasvoille Järkyttynyt Järkyttynyt Hymyilee leveästi Hymyilee leveästi Biisi on tehty samoin kuten "Rautalankaa JEES Vol2" CD:n biisit, joilla olen mukana. Olen sen jossain yhteydessä aikaisemmin kertonutkin. Biisin intro on ns. oma kehitelmä ja muu nuotinnus on alkuperäissoinnutuksella eikä siis sillä jolla se myöhemmin esim. Eeron ja Jussin toimesta tuli tunnetuksi. Myös biisin Outro on omaa käsialaa kun se on Intron toisinto Virnistää Virnistää. Tausta eivät ole bändin soittamat vaan itseni. Rummut soittaa joku Ameriikan hemmo, jota en tunne (koska ne on ns. BiB:n ohjelman Real Drums luupeista tehty). Rautalanka JEES Vol2:n Nostalgia-biisin voi kuunnella täältä http://www.youtube.com/watch?v=kZzMRKhfvy8 eli tämä on tehty samalla tekniikalla.

Lienee sellainen salaisuus olemassa näissä, kun amatööribändi vetää, tai sitten amatööribändin yksi jäsen, niin yksin äänittäessä se tietty näkemys toteutuu täydellisesti. Bändin kanssa se on välillä niin vaikea saada se näkemys ulos, kun jokaisella on vähän oma näkemyksensä. Se toki on se livemusiikin suola, mutta nimenomaan livemusiikin!

Tästä syystä olenkin tosiaan itse ajatellut vaihteeksi kokeilla yksinäänittelyä. Ei tarvitse roudailla eikä valvoa aamuseitsemään että on lopulta kotona. Kukaan ei kiukuttele, eikä ole lähdössä bändistä, ja mikä parasta: Kun biisi on levyllä, se on siinä niin että kukaan ei ole kettuillut mistään, mikä olisi tarvinnut tehdä eri tavalla. Kettuilut, mitä tulee sitten kun sitä tuotostaan esittelee julkisesti, pitää tällä kokemuksella ottaa asiallisena palautteena, mutta makuasioista ei voi kiistellä. (oikeastaan tuo klassinen sanonta pitäisi olla muodossa "makuasioista ei olisi suotavaa ikinä kiistellä") Hymyilee

...ja tässä ei ollut mitään kommenttia tuohon bändin kanssa tehtyyn tuotokseen, koska kuuntelen sitä vasta nyt, kun lisäsin tämän editoinnin tähän loppuun.
« Viimeksi muokattu: 27.08.2010 / 00:20:15 kirjoittanut Orbitson » tallennettu

Jean Subuffet:"For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"

...Ja mennääs taas soittamaan tota jammailumusiikkia. Rumpukapulat pyllyssä yleisön pyynnöstä.
Lucky 7

« Vastaus #51 : 27.08.2010 / 00:27:30 »

Nyt sä orbitson oot väärillä jäljillä, maku/näkemys asioista pitää tapella verissä päin. Se on tän jutun suola. ensin kinatan, ja lopuks todetaan että molemmat oli väärässä. Kaikki saa sen näkemyksensä eri kulmista.
tallennettu
Orbitson

« Vastaus #52 : 27.08.2010 / 00:31:16 »

Nyt sä orbitson oot väärillä jäljillä, maku/näkemys asioista pitää tapella verissä päin. Se on tän jutun suola. ensin kinatan, ja lopuks todetaan että molemmat oli väärässä. Kaikki saa sen näkemyksensä eri kulmista.

Mä arvasin että tästä tulee sanomista... En kyllä koe olevani väärillä jäljillä, koska se, meneekö se niin kuin sanoin, vai meneekö se niin kuin sinä sanoit, vai kenties jollakin aivan eri tavalla, riippuu juuri siitä että ketä on bändissä, ja miten henkilökemiat toimii.
Bändi on niinkuin parisuhde. Parisuhteessa voi kaikki osua nappiin, tai kaikki mennä päin helvettiä, tai sitten tehdään kompromisseja. Sama se on bändin kanssa. Bändissä tosin, jos on vaikka viisikin ukkoa, niin aika epätodennäköistä, että ilman kompromisseja päästään Hymyilee

Päälimmäisenä ajatuksena siinä olikin se, että hyvin usein kompromissitilanteinenkin yhtye joutuu soittamaan yhdessä vuosikausia, ennenkuin se yhteinen soundi löytyy, tai hioutuu siihen, mitä esim. Agentsien porukalla.
« Viimeksi muokattu: 27.08.2010 / 00:34:08 kirjoittanut Orbitson » tallennettu

Lucky 7

« Vastaus #53 : 27.08.2010 / 00:57:28 »

Kunhan pikkusen provosoin. Herkullisia keskusteluita siitä saa aikaan, varsinkin kun itse en pysty mitenkää musiikillisin termein puolustaan kantaani.
Erään kerran kysyin jotain miksatessamme: "Luuleetteko te, että mulla on jotain vaikutus valtaa tohon raitaan?" Ja uskot varmaan että siitä on saanut kuulla.

En pysty, enkä halua puolustella mitään.
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4]
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!