Kirjoittaja Aihe: Cliff Richard swingin lumoissa  (Luettu 3404 kertaa)

KariPekka1965

• Vieras
Cliff Richard swingin lumoissa
« : 15.07.2010 / 11:13:32 »
Cliffin virallisilla sivuilla on maistiaisia tulevasta levystä. Ja levyn kansi on upea.

Apache

Vs: Cliff Richard swingin lumoissa
« Vastaus #1 : 10.03.2011 / 11:39:34 »
Hommasin tuon Bold As Brass -konserttitaltioinnin blu-ray -levynä, kun sen sai kotiin kannettuna alle kymmenellä eurolla, vaikka Shadows ei Cliffiä säestäkään. ;D (Olen nimittäin aina pitänyt Cliffin varhaisista säestäjistä enemmän kuin itse laulajasta.)

On hieman hupaisaa havaita, että Cliff nyt levyttää materiaalia, josta ei pitänyt, kun uraansa aloitteli. Hän on nimittäin todennut, että häntä ei olisi edes olemassa ellei olisi ollut Elvistä, jota hän halusi matkia 50-luvulla. "Bing Crosby ja Frank Sinatra olivat loistavia laulajia, mutta en halunnut heidän kaltaisekseen," Cliff toteaa vuonna 2003 tallennetulla Uuden Seelannin keikallaan. Nyt Cliff kuitenkin on levyttänyt useita aikaisemmin karttamansa tyylin kappaleita. Ja ihan hyvinhän laulu sujuu. Säestyskin tuntuu olevan osaavissa käsissä.

Vähän minua ihmetyttää Cliffin punaisilta tennistossuilta näyttävät kengät konsertin ensimmäisessä osassa, mutta toisaalta myönnän auliisti, että en ole koskaan oikein ymmärtänyt brittien tyylitajua! :-\

Monesta Cliffin nyt esittämästä ikivihreästä on tosin jo ennestään markkinoilla kymmenittäin onnistuneita levytyksiä, mutta jos nämä kelpaavat Cliffin innokkaille ihailijoille, ei kai lisä haitaksi ole? Ikivihreissä on nimittäin se hyvä puoli, että niissä on melodiaa. Omistan Cliffin lp:n Rock 'n' Roll Juvenile ja olen kuunnellut sen tasan kaksi kertaa. Ensimmäisen kerran runsaat 30 vuotta sitten, kun ostin vahingossa tuon levyn ja päätin, että en kuuntele sitä toista kertaa, ja toisen kerran viime vuonna, kun rikoin lupaukseni. ::)

Levyn kappaleet on kuulemma säveltänyt joku Cliffin hyvä ystävä, jolla ei kuitenkaan ole lainkaan melodiantajua. Niinpä laulut ovat tasaisen yksitoikkoisia ja luotaantyöntäviä.
"I have travelled the world through my ability to play three chords." - Bruce Welch

KariPekka1965

• Vieras
Cliff Richard rockin lumoissa
« Vastaus #2 : 23.04.2012 / 20:52:17 »
www.cliffrichard.org keskusteluissa kerrotaan että ukko palaa rokkiin joko syksyllä tai viimeistään ensi vuoden puolella.