Kirjoittaja Aihe: Esa Pulliaisen nykyiset soittokamat  (Luettu 105392 kertaa)

panman

• **
Vs: Esa Pulliaisen nykyiset soittokamat
« Vastaus #255 : 12.04.2018 / 13:53:16 »
Liekkö kyseessä sama muusikko? ::) https://fi.wikipedia.org/wiki/Leo_Luoto

Täytyy sanoa, että tää kaveri on kyllä ihan liian nuori ollakseen sama. Outoa, etten löydä kaverista mitään!

Decoy

« Vastaus #257 : 13.04.2018 / 14:08:04 »
Tässä huikea Onni Gideonin haastattelu vuodelta 1989.  Haastattelijana Bluesministeri Esa Kuloniemi: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/11/25/onni-gideonin-havaijinkitara-vonkui-varhaisrockiakin  Respect.
« Viimeksi muokattu: 13.04.2018 / 14:09:48 kirjoittanut Decoy »

speedy

• suomi tanssii ja kitara soi.
« Vastaus #258 : 02.06.2018 / 01:01:24 »
Finlandia Twelve
Kesää kansalaiset! Joskus aikojen alussa kesän alku oli kova juttu-lohnoomista, kaljaa, biitsiä, kaljaa... Mun kohdalta noi kesät loppu -74 kun lähdin baanalle. Siellä baanalla olen vieläkin, alkaa mun neljäskymmenesneljäs keikkakesä. Varjele. Muutenkaan en voi sanoa olevani kovin häävi kesäihminen, liika kuumuus ei toimi. Helleperäinen vitutus hellittää vasta marraskuun ensimmäisen räntämyrskyn kajahtaessa vasten pleksiä. Ja ne paljon puhutut kesälavat ja kellohameet... givmiiöbreik viljupliis. Ekat kolkyt vuottahan on aina nastaa mutta sitten kirkkahinkin kuva alkaa himmetä. Sinne sitä taas ollaan menossa, ei auta, se on Erkin tanssittava kun haitari soi.

Tämän kesän alkua lämmittää kelien lisäksi se että sain vihdoin kovasti odottamani 12-kielisen sähkökitaran käsiini. Valmistus otti Finlandian Teemulta pari vuotta suunitteluineen. Kannatti venata. Soitin ylittää odotukset. Topi ja Agentsin kanssa tehdyillä levyillä käytin 12-kielistä suht paljonkin. Mulla oli sellainen ihan ok ruotsalainen Hagström, tosin se oli akustinen. No, aloin tuunauttaa sitä eri pajoissa, mikkejä vähän ja sitäsuntätä, vähän puuteria sinne ja pitsiä tänne. Lopputulos oli että se meni niin paskaksi koko skitta ku mennä voi. Koteloon ja komeroon ja dörtsi poseen. Siitä lähtien olen kuitenkin kaivannut 12-kielisen soundia. Suomalaisessa popmusassa se ei ikinä ole ollut kovinkaan keskiössä, mut mun mielestä se antaa hienoa väriä muille skitoille, sähkö ja akustisille ja pelittää myös sooloinstrumenttina. Tän soittimen kultavuosi oli -66. Amerikassa Roger McQinn (the Byrds) ja euroopassa vanha kunnon Harrisonin George tekivät tahoillaan selvää jälkeä ja tuolta ajalta muhunkin on tarttunut innostus tähän sointiin. Instrumentaalimusiikissa käytettiin myös sekä akustista että sähkisversiota varsinkin Amerikassa. Mainitsen sellaiset jäbät vaikka ku Billy Strange, erittäin kova, ja just edesmennyt Glenn Campel, joka täällä tunnetaan valitettavasti vain laulajana.

Pitää lisätä vielä Roy Clark. Instrusta puheenollen C-combon uusi levy Shaking All Over ilmestyy sitten viikon päästä perjantaina. En tiedä miten siinä näin kauan meni, sehän tuli valmiiks jo aikaa sit. Jotennii täs on vaan ollu niin vitusteen kaikkee, niinku Kymeessä sanotaan.

Ei mittään porukat, huomenna Agents Valasrannassa kesän ekalla lavakeikalla ja pitkin kesää pitkin maata, aina Lappia myöten. Tulkaa kuulolle.

Nähhään T. Esa

( fb lainattu)
"Kun kansi pannaan kiinni, sitten ollaan eläkkeellä"

speedy

• suomi tanssii ja kitara soi.
« Vastaus #259 : 09.06.2018 / 21:29:10 »
Terve! Näyttäis kesä alkaneen. Tällä kertaa lähestyn asiaa Jazz Masterilla ja Hehku Trampilla.
Hyvää alkanutta kesää kaikille, nähhään lavoilla.
Terv. Esa

(fb lainattu)
"Kun kansi pannaan kiinni, sitten ollaan eläkkeellä"

anything