Kirjoittaja Aihe: Kielet  (Luettu 28521 kertaa)

Smurffistrato

Vs: Kielet
« Vastaus #60 : 04.09.2010 / 09:36:21 »
Itse olen soitellut Elixir-kielillä melkeinpä niiden ilmestymisestä lähtien. Onhan ne hintavat, mut on ne hyvätkin. D'Addariot menee mulla tukkoon parissa-kolmessa viikossa, mut Elixireillä soitan jopa kolme kuukautta. En silti keikoilla ota riskiä, et soittaisin kolme kuukautta vanhalla setillä, vaihdan parin kuukauden välein ihan keikkakielikatkon pelossa. Soittelen 4-5 keikkaa ja 6-8 treenit sekä siihen vielä kotitreenit samoilla naruilla ja sit pistän vaihtoon. D'Addariot on halvemmat, mut lisää hintaa koostuu kun kieliä vaihdat tiuhempaan sykliin. Ja jos Elixir kieli menee poikki (8v aikana 2 kertaa), niin sinne voi huoleti vaihtaa uuden kielen joukkoon... vanhat ovat vielä niin hyväsaundiset, et ei uusi kieli erotu joukosta. Suosittelen koklaamaan, mut ei nää kaikille sovi, ei maha mitn. Nääkin on makuasioita, niinkus kaikki muukin...
'Se on taas yks keikka vähemmän'
-Joku tuntematon kitaristi keikan jälkeen-
'Kyllä mulla oli muutama oikeekin sävel tos biisis'
-Joku alkoholisoitunu basisti treeneissä-
'Mite nii sä et kuule mitä sää soitat'
-Kysyy rumpali kuulosuojaimet päässä kitaristilta -
'Mitä nää mustat on'
-Kosketinsoittaja-

mappe

• ♪♫ ♪♫♫ ♪♫ ♪
    • Buona Sera
« Vastaus #61 : 04.09.2010 / 09:47:07 »
Elixirillä menty jo pitkään. Hyvät kielet ja ei tosiaankaan tarvii olla kokoajan vaihtamassa. Ennen soittelin Ernie Balleilla, mutta alati pahenevan nikkeliallergian takia oli pakko vaihtaa elixireihin, niissä kun se ohut silikoni päällä. Soundi on aika lähellä Ernie Balleja. En kyllä sanoisi kovin kirkas soundisiksi. 13€ maksoin juuri toissa viikolla 12-54 setistä.

Ho Dad

« Vastaus #62 : 04.09.2010 / 09:47:20 »
Ilmeisesti noissa elixireissä on joku erikoispinnpote joka estää tukkeentumista. Työkaverin bändissä ovat noihin jääneet koukkuun. Ilmeisesti akustisessa erityisesti toimii hyvin noi, no nyt ne kyllä vaihtoi takaisin sähköön. Komppisoundista ovat tarkkoja nuo jannut

Orbitson

• Vieras
« Vastaus #63 : 07.09.2010 / 22:49:29 »
Elixirillä menty jo pitkään. Hyvät kielet ja ei tosiaankaan tarvii olla kokoajan vaihtamassa. Ennen soittelin Ernie Balleilla, mutta alati pahenevan nikkeliallergian takia oli pakko vaihtaa elixireihin, niissä kun se ohut silikoni päällä. Soundi on aika lähellä Ernie Balleja. En kyllä sanoisi kovin kirkas soundisiksi. 13€ maksoin juuri toissa viikolla 12-54 setistä.

Kerros millaiset nuo nikkeliallergian oireet sormissa on? Olen aikanaan kokeillut jonkun aikaa nikkelittömiä kieliä selvittääkseni että olenko nikkeliallerginen, mutta en kyllä huomannut mitään eroa sen osalta.
...toisaalta ihottumatkin suurimmaksi osaksi katosi kun jäin työttömäksi. Lienen siis sairastavan samaa allergiaa mitä romanit  ;D

Iltsu

• In The Mood
« Vastaus #64 : 08.09.2010 / 12:31:05 »
Noin 15 vuoden DR -putki katkesi kun koetin Elixirejä. Ne kestävät ihan sairaan pitkään. Yksi A on mennyt poikki. Ovat mukavat soittaakin kun ovat liukkaat.
COVS n:o 4 "Voi sen noinkin soitaa"

mappe

• ♪♫ ♪♫♫ ♪♫ ♪
    • Buona Sera
« Vastaus #65 : 09.09.2010 / 21:09:14 »
Kerros millaiset nuo nikkeliallergian oireet sormissa on? Olen aikanaan kokeillut jonkun aikaa nikkelittömiä kieliä selvittääkseni että olenko nikkeliallerginen, mutta en kyllä huomannut mitään eroa sen osalta.
...toisaalta ihottumatkin suurimmaksi osaksi katosi kun jäin työttömäksi. Lienen siis sairastavan samaa allergiaa mitä romanit  ;D

Lähinnä ongelmana on vasempaan etusormeen tulevat ärsyttävästi kutiavat rakkulat ja ihon halkeilu. Voi olla sormi ja taive välillä tosi rikki ja keikkojen välissä on viikolla oltava kokonaan soittamatta ja pitää laastareita yms. Kortisonivoidekaan ei oikein ole hyväksi kun kuivattaa ja ohentaa ihoa entisestään. Sikäli jännää, että tulee vain yhteen sormeen..

Elixireillä on tullut hieman helpotusta allergiaan ja pidän soundista sekä siitä, että ne tosiaan kestää pidempään. Joskus kokeilin yhen kielisetin verran Dean Markleyn Blue Steelejä - en tykännyt soundista ja soittotatsista yhtään, joten en osaa sanoa olisko ne olleet sitten paremmat tuon allergian kannalta. Vyön solki, farkkujen napit, vetskarit yms. pitää aina muistaa peittää niin, etteivät ole ihokosketuksessa. Sangen v-mäinen allergia :(

Potikat kaakkoon

• **
« Vastaus #66 : 10.09.2010 / 21:06:32 »
Nikkeliallergiaako?
Keikkaa seuraavan päivän päänsärky ja heikotus?
Toisinaan myös pahoinvointia. EJ21-kielet????????

Plektra

« Vastaus #67 : 10.09.2010 / 22:27:54 »
...Mutta mitehän on nuo rumpalit kun niilläkin on joskus pahoinvointia just sille seuraavana päivänä??Liekkohän noista kielistä sitten irtoo soittaessa nikkelipölyä ja siksi tulee...

Rumpaleilla on niklatut virveli- ja symbaaliständit, joiden säätöjä ne joutuu räpläämään. Lisäksi mä oon nähnyt, kun rumpali just ennen keikkaa ja keikkatauolla yrittää ennaltaehkäisevästi lääkitä tulevia allergiaoireita vuolaasti nuottiöljyllä, joka tunnetusti yliannosteltuna aiheuttaa pääkipua (erityisesti yläpäähän).

Itse aiheeseen:
Mä vaihdan huomenna akustiseen kitaraani kokeeksi Elixirit, kun näitä Elixirejä on tässä topicissa paljon hehkutettu. Yhdellä soittajatuttavallani ei niistä ollut sähkiksessä kovin hyviä kokemuksia, mutta kokeilen nyt omien kokemuksien saamiseksi aluksi akustisessa.
« Viimeksi muokattu: 10.09.2010 / 22:38:18 kirjoittanut Plektra »
Toivotamme hauskaa Joulua lukijoillemme !

Orbitson

• Vieras
« Vastaus #68 : 12.09.2010 / 17:38:42 »
...toisaalta ihottumatkin suurimmaksi osaksi katosi kun jäin työttömäksi. Lienen siis sairastavan samaa allergiaa mitä romanit  ;D

Lähinnä ongelmana on vasempaan etusormeen tulevat ärsyttävästi kutiavat rakkulat ja ihon halkeilu. Voi olla sormi ja taive välillä tosi rikki ja keikkojen välissä on viikolla oltava kokonaan soittamatta ja pitää laastareita yms. Kortisonivoidekaan ei oikein ole hyväksi kun kuivattaa ja ohentaa ihoa entisestään. Sikäli jännää, että tulee vain yhteen sormeen..

Elixireillä on tullut hieman helpotusta allergiaan ja pidän soundista sekä siitä, että ne tosiaan kestää pidempään. Joskus kokeilin yhen kielisetin verran Dean Markleyn Blue Steelejä - en tykännyt soundista ja soittotatsista yhtään, joten en osaa sanoa olisko ne olleet sitten paremmat tuon allergian kannalta. Vyön solki, farkkujen napit, vetskarit yms. pitää aina muistaa peittää niin, etteivät ole ihokosketuksessa. Sangen v-mäinen allergia :(

Eisunkan sulla vaan olis kuitenkin kysymys jostakin muusta kuin nikkeliallergiasta? Mulla on nimittäin täsmälleen samanlaisia ongelmia ollut, vaikka olisin pitkään soittamattakin. Vielä ei ole asia selvillä, mutta on epäilty sellaista kuin pustulosis palmoplantaris, joka on psoriaksen muoto.

Itselläni tuota alkuun virheellisesti diagnosoitiin atooppiseksi ihottumaksikin.

Pustulosis palmoplantariskin, vaikka kaikki oireet sopivat, osoittautuivat vääräksi diagnoosiksi, sillä oikea lienee lymen borrelioosi, jonka tartunta lienee tapahtunut jo vuosia sitten. Olen tässä vetänyt parin viikon hevoskuurin antibiootteja. Toivottavasti menee tällä.
« Viimeksi muokattu: 12.09.2010 / 17:44:51 kirjoittanut Orbitson »

mappe

• ♪♫ ♪♫♫ ♪♫ ♪
    • Buona Sera
« Vastaus #69 : 12.09.2010 / 21:14:19 »
Lääkäristä en ole asiaa tarkemmin kysellyt, mutta samaa kutinaa ja ihottumaa tulee esim. just farkun napeista, vyönsoljesta ja rannekellosta etc. Oireet häviää nopeastikin kun ei altista nikkelille. Toisaalta voihan siinä olla muutakin...

Zoni

« Vastaus #70 : 30.11.2018 / 20:34:45 »
Rautalankaa 9-setillä soittavat  ;D  Hävetkää moista kielen-käyttöä!  Kyllä sen vain kuulee ohuen pistävän-mitättömän Soundin vielä
väliasennoilla Soundi sen kuin pahenee!! ;)  Kyseistä asiaa vain hyvin vaikea ymmärtää kuitenkin asiaa voi todellakin kysyä oikeasti
myös Alan taitajilta- ;D
Sahtia ja Rautalankaa

Hulaman

• **
  • Where is the elektrisiteet?
    • Kaikupartio
« Vastaus #71 : 01.12.2018 / 00:44:34 »
D'Addarion .12-setti, punotulla G:llä...jo vuodesta 2005, kirjaimellisesti. Pitäisköhän vaihtaa kohta.  ;D

Nykyään mun kitaroissa on jos jonkin paksuista kieltä. Lähinnä skaala kympistä kahteentoista ja valmistaja on vaihtunut Ernie Balliksi, kun vakikauppa poisti D'Addariot valikoimistaan. Eipä oo ollu valittamista niissäkään.

Zoni

« Vastaus #72 : 01.12.2018 / 16:14:51 »
Levytukusta olen tilannut nyt näyttää siltä onko poistunut valikoimista EXL115W-Kielisarja? laitoin kyllä viestiä todennäköisesti
vastaavat jossain vaiheessa?  On saattanut myös loppua varastosta kuitenkin joskus lukenut (Tuote tilapäisesti loppu)
Nyt ei siis löydy kyseistä settiä koko sivulta?

https://www.levytukku.fi/011
Sahtia ja Rautalankaa

Zoni

« Vastaus #73 : 06.03.2020 / 22:41:31 »
Levytukku ei ole enään Dàddario Kielisettien Maahantuoja!  En kuitenkaan varma asiasta kuitenkin yhteydenoton perusteella Myyjä
kertoi kyseiset Kielet ei kuulu tuotevalikoimaan? 

Jotain Dàddarion settejä saattaa vielä löytyä?

Harmi sinänsä vuosia sieltä tilannut ja tosi nopea toimitus!  yli-20e tilaus ilman Postimaksuja!

Mutta täältä saa aika sopivasti kaikenlaista Kielisettiä myös Dàddario     laaja valikoima!!

https://www.strings.fi/             ;)
« Viimeksi muokattu: 06.03.2020 / 22:45:20 kirjoittanut Zoni »
Sahtia ja Rautalankaa

anything