Kirjoittaja Aihe: Kamalin biisi, mitä olet joutunut soittamaan?  (Luettu 15939 kertaa)

Zoni

Vs: Kamalin biisi, mitä olet joutunut soittamaan?
« Vastaus #45 : 12.12.2018 / 01:04:25 »
Mielestäni Erittäin hieno Kappale!  Kamalimmasta Biisistä mitä olet joutunut Soittamaan? Siihen jätän vastaamatta!

https://www.youtube.com/watch?v=t1TcDHrkQYg

Todella pidän Laulajan äänestä-Se on Hunajaa korvilleni ja se Riittää!!  8)
« Viimeksi muokattu: 12.12.2018 / 01:10:33 kirjoittanut Zoni »
Sahtia ja Rautalankaa

Zoni

« Vastaus #46 : 12.12.2018 / 02:40:29 »
Kaivellaas taas vanhoja.

Tuli mieleen taas yksi kammottava biisi, jota oon aikoinaan joutunut soitteleen.

Forever Young.....yääääääkhhhhh.

Mitä sanot tästä onko helppo Soittaa-tai muuten "Kamala"  Ihan taida viikko riittää kyseisen Biisin Treenaamiseen- ::)  https://www.youtube.com/watch?v=MOG57p7I_cM

Kyseinen Forever Young antaa kuitenkin soittajalle tulkinnanvaraa! 

Sahtia ja Rautalankaa

Hulaman

• **
  • Where is the elektrisiteet?
    • Kaikupartio
« Vastaus #47 : 12.12.2018 / 02:54:02 »
Kaivellaas taas vanhoja.

Tuli mieleen taas yksi kammottava biisi, jota oon aikoinaan joutunut soitteleen.

Mitä sanot tästä onko helppo Soittaa-tai muuten "Kamala"  Ihan taida viikko riittää kyseisen Biisin Treenaamiseen- ::)  https://www.youtube.com/watch?v=MOG57p7I_cM

Kyseinen Forever Young antaa kuitenkin soittajalle tulkinnanvaraa!

En oo progee ees yrittämässä soittaa, kun ei pätkän vertaa kiinnosta ko. musiikin alalaji. Forever Young on vaan pasha biisi. Nää on makuasioita, sano koira kun...tiedäthän.

Rautalankaa-YES!

« Vastaus #48 : 12.12.2018 / 10:41:18 »
Kaivellaas taas vanhoja.

Mikä siinä mielestäsi oli niin kamalaa?  Löysin YouTubesta tuollaisen version, joka ainakin minun mielestäni päihittää moneen kertaan monet perinteistä suomalaista rautalankaa edustavat biisit.  Mitä sanot tästä versiosta:

https://www.youtube.com/watch?v=A2vG-zlvvk0
- musiikin maailma on suuri ja avara -

Hulaman

• **
  • Where is the elektrisiteet?
    • Kaikupartio
« Vastaus #49 : 12.12.2018 / 13:46:04 »
Turhanpäiväinen tukkamusakaan ei kiinnosta yhtään.

Forever Young on mun mielestä kuraa millaisessa paketissa vaan...ugh.

Ho Dad

« Vastaus #50 : 12.12.2018 / 17:21:30 »
70-luvulla bändikaverit pääsi huijaamaan kun ei ollut interwebbiä tai levyjä ja väitti että yksi biisi oli Sladen biisi eikä mitään purukumia. Rikos paljastui mutta sillä mentiin. Voisi ottaa vielä Hitler kortin mutta tämä ketju ei siihen kaadu kun Alpens Ros ei olekaan natsimelodia kuulemma vaikka näin on väitetty.

Zammy

• This is not here.
« Vastaus #51 : 12.12.2018 / 17:39:36 »
Kyllä hääparin toive - Nopsajalan 'Lupaan olla sun' taisi olla totisin paikka  ;D

SamiKoo
Kun pyöräilee jalkakäytävällä, ei tarvitse katua.

F-Jag

« Vastaus #52 : 12.12.2018 / 20:10:30 »
Foksinrenkutus Mummon vanha kaappikello, josta tuntunut koskaan tulevan loppua kompatessa  ;D
"Mielestäni varmin merkki älyllisen elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."

Zoni

« Vastaus #53 : 12.12.2018 / 20:23:31 »
Paratiisi kappaleen Soolo-osuus ei onnistu vielä tänä-päivänäkään- 8)
Sahtia ja Rautalankaa

Salainen Akentti

• http://www.salaisetakentit.com
« Vastaus #54 : 15.12.2018 / 14:18:51 »
Kyllä hääparin toive - Nopsajalan 'Lupaan olla sun' taisi olla totisin paikka  ;D

SamiKoo

Yhdyn täysin Zammyn mielipiteeseen, ei voi olla kamalampaa biisiä.  Huh ???
Kolmea en vaihda - Audia, Stratocasteria ja Fenderiä

panman

• **
« Vastaus #55 : 16.12.2018 / 03:41:15 »
Minulle on jäänyt paha trauma"Tiputanssista", jota yhtenään pyydettiin ja se piti soittaa monta kertaa illassa joskus 80-luvun alussa. Sitten kun ei enää suostuttu soittamaan, niin tulivat satasia kouraan työntämään. Oisin antanut takaisin, mutta bändi-äänestyksessä aina hävisin, ja taas soitettiin se hampaat irvessä.

elvis

• *
« Vastaus #56 : 16.12.2018 / 14:29:29 »
Johnny B Goode.

Kappalehan on itse rautaa kunhan muusikot päättävät sävellajista. Minä soitin C:stä ja basisti Bb:stä. Myöhemmin tuli ilmi, että komppikitaristi oli vetänyt B:stä...

Hyvä me   :-\

Shadow

• *
« Vastaus #57 : 17.12.2018 / 08:50:27 »
Omia "inhokkejani" ovat Paratiisi ja Ikkunaprinsessa. Kappaleissahan ei sinänsä ole vikaa, mutta kun ko. kappaleet ovat kuuluneet kaikkien niiden bändien ohjelmistoon, joissa itsekin olen soittanut, alkaa hommassa olemaan pohjaanpalamisen maku. Joskus tuumasinkin, etten soita enää näitä kuin erilliskorvausta vastaan... Noh, tanssikansa näistä kuitenkin tykkää, joten mikäpä siinä vedetään pois malliksi kuleksimasta.

Oman mielenterveyden säilyttämiseksi olen kuitenkin yrittänyt saada Paratiisia soittaessani kappaleeseen lisää haastetta ja kiinnostavuutta mukailemalla Tolosen sooloa, jota olen aina pitänyt ko. kappaleen oleellisimpana juttuna, sillä mielestäni Agents-tyyliin pelkistettynä kappaleesta tulee helposti pelkkä läpisoittopala.

Joskus on myös joillakin ryhmillä yritetty tehdä ko. paloihin jonkinlaista "faceliftingiä" hieman uudistamallasovituksia, jotka kuitenkin perinteiseen hiihtotyyliin tottunut tanssikansa on ampunut lonkalta alas, vaatien soittamaan kappaleet "oikein".
Marchis SG EMG-aktiivimikeillä, kierrepiuha ja HH-kombo. Siinäpä tärkeimmät rautalankaelementit.